زنگ خطر افزایش بیکاری در جهان با ورود هوش مصنوعی

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرد بیش از ۲۷ درصد فرصت‌های شغلی در جهان که نیازمند مهارت است می‌تواند به سهولت در چارچوب انقلاب هوش مصنوعی پیش رو از بین برود و کارگران زیادی قربانی این پدیده نوظهور شوند.

هورخبر –  هوش مصنوعی به زودی بیش از یک‌چهارم فرصت‌های شغلی جهان را از آن خود خواهد کرد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در گزارشی که اخیراً منتشر شد اعلام کرد بیش از ۲۷ درصد فرصت‌های شغلی در جهان که نیازمند مهارت است می‌تواند به سهولت در چارچوب انقلاب هوش مصنوعی پیش رو از بین برود و کارگران زیادی قربانی این پدیده نوظهور شوند.

این سازمان بین‌المللی که متشکل از ۳۸ عضو از کشورهای ثروتمند و نیز در حال توسعه همچون مکزیک و استونی است، در پیش‌بینی خود اعلام کرد، هوش مصنوعی تاثیر بسیار زیادی بر فرصت‌های شغلی خواهد گذاشت.

در این گزارش توصیه شده است که اطلاعات بیشتر و بهتری درباره نحوه تعامل و به‌کارگیری هوش مصنوعی ارائه شود، و همچنین با ساماندهی استفاده از هوش مصنوعی در محل کار موارد مربوط به شغل‌‌های تغییر ماهیت‌یافته، شغل‌های جدید یا شغل‌‌هایی که از بین خواهند رفت پیش‌بینی شود.

در این گزارش آمار حجم بیکاری در کشورهای عضو این سازمان اعلام و تاکید شده است به رغم کاهش فرصت‌های شغلی، سطح بیکاری در این مجموعه به پایین‌‌ترین حد خود از سال‌های اولیه دهه ۷۰ میلادی رسیده است.

اینفوگرافی زیر نشان‌دهنده جایگاه این سازمان در میان کشورهای جهان در زمینه سطح بیکاری است.

https://hoorkhabar.ir/713262کپی شد!
5418
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.