یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس:

از دولت انتظار داریم پروژه های آبرسانی خوزستان را هرچه سریعتر به اتمام برساند

نماینده اهواز در مجلس با انتقاد از بی آبی در برخی مناطق کم برخوردار خوزستان، بر ضرورت تسریع روند پروژه های آبرسانی(شرب)، تاکید کرد.

هورخبر –  مجتبی یوسفی، دیروز یکشنبه (۲۵ تیرماه) در صحن مجلس شورای اسلامی به مشکل بی آبی در برخی شهرهای کشور به ویژه شهرستان اهواز پرداخت و اظهار داشت: بی آبی در برخی از شهرهای کشور به ویژه استان خوزستان و مناطق کم برخوردار، با وجود تخصیص اعتبار توسط مجلس برای بحث آب شرب شهری و روستایی، قابل قبول نیست.

وی افزود: بی آبی از شمال تا جنوب استان خوزستان، از رفیع و ملاشیه تا حمیدیه و شادگان، علیرغم وجود هفت سد و هفت رود بزرگ در این استان، مورد گلایه و نارضایتی مردم و نمایندگان استان است.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت فعلی و با همراهی مجلس کارهای بزرگ و مطلوبی از جمله آبرسانی به ۱۸۰۰ روستا انجام شد اما پروژه های آبرسانی(شرب) باید با سرعت بیشتری انجام شود.

یوسفی با بیان اینکه مردم در برخی مناطق اهواز در دمای بالای ۵۰ درجه مشکل آب دارند، گفت: مناطقی که امروز در اهواز با مشکل آب مواجه شدند در گذشته آب شرب سالم و پایدار داشتند که بی آبی امروز در این مناطق و در این روزهای گرم تابستان حاصل سوء مدیریت در گذشته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: در بحث کشاورزی در پایین دست خوزستان، از دهدز در شمال تا حمیدیه و رفیع در جنوب استان، مردم سال ها است که با دولت همکاری کردند و کشت تابستانه انجام ندادند، اما متاسفانه پرداخت غرامت انجام نگرفته، لااقل مصوبه مجلس برای کشت جایگزین کشاورزان اجرایی شود.

وی در پایان بر پرداخت مطالبات گندمکاران تاکید کرد و خواستار افزایش قیمت خرید تضمینی گندم  به ۱۷ هزار تومان شد.

https://hoorkhabar.ir/713227کپی شد!
7591
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.