انجام بازرسی های برنامه‌ای در حوزه‌های مختلف در خوزستان

بازرس کل ویژه خوزستان تعداد بازرسی‌های برنامه‌ای در محور‌های ارتقای سلامت، تراز مالیاتی، بهداشت غذا، شهرداری‌ها و برخی پتروشیمی‌ها را ۱۵ مورد اعلام کرد.

هورخبر –  محمد آقاجری بازرس کل ویژه خوزستان با بیان اینکه دولت سیزدهم برخواسته از خواست مردم است و اتفاق نظری که در سطح سران ۳ قوه برای رفع مشکلات کشور ایجاد شده، اهمیت دارد، اظهار داشت: نگاه بازرسی، اولویت بندی مسائل کلان، کارشناسی مسائل و ارجاع به دستگاه مربوطه برای رسیدگی سریع مسئولان امر است.

وی با بیان اینکه مسئله رعایت قوانین مورد توجه ما است، افزود: اگر در اجرای قوانین، وظایف و تکالیف قانونی حسن جریان امور نباشد، سازمان بازرسی با پیشنهاد، پیگیری و اعلام آن سوءجریان‌ها موجبات حسن جریان امور را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول سازمان بازرسی را یک دستگاه ناظر بر عملکرد مدیران و مسئولان دولتی معرفی کرد و ادامه داد: این نظارت یا از طریق خوداظهاری‌ها و گرفتن اسناد و مدارک از مسئولان و یا براساس اعزام هیئت‌های بازرسی به دستگاه‌های مشمول بازرسی انجام می‌شود که در این حالت عملکردی که مدیران، مسئولان و کارکنان آن‌ها داشته‌اند، بررسی و با قوانین و مقررات تطبیق داده خواهد شد.

بازرس کل ویژه خوزستان با بیان اینکه امسال ۱۵ بازرسی برنامه‌ای در محور‌های ارتقای سلامت، تراز مالیاتی، بهداشت غذا، شهرداری‌ها و برخی پتروشیمی‌ها داشته ایم، اضافه کرد: گزارش‌ها برای اصلاح یا لحاظ شدن جرائم و اعلام تخلف‌ها است که پیشنهادات به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌شود و ارگان مربوطه موظف است ظرف ۱۰ روز اجرا کند.

این مقام مسئول می‌گوید: در مبحث ریزش ساختمان متروپل آبادان، هیئت تخصصی ما پارسال در آنجا مستقر شده بود و گزارش‌های خود را در این خصوص ارائه کرد.

وی گفت: کار‌های انجام شده از سوی دستگاه‌های دولتی و مسئولان به سمع و نظر مردم رسانده شود، زیرا مردم باید بدانند اگرچه تخلفی رخ می‌دهد یا کم کاری وجود دارد، دستگاه‌های مربوطه بی توجه نیستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

https://hoorkhabar.ir/713178کپی شد!
4427