رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد؛

توجه ویژه مسئولان قضایی استان به حفظ حقوق عامه

مردم ولی نعمتان دستگاه قضایی هستند و روئسای دادگستری و دادستان‌ها باید در کنار رسیدگی به دعاوی قضایی بر حفظ حقوق افراد در جامعه نظارت کافی داشته باشند.

هورخبر –  علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در دیدار با مسئولان جدید قضایی استان عنوان کرد: حفظ امنیت روانی جامعه، پیگیری پرونده‌های مهم تا رسیدن به نتیجه و اجرای احکام، برخورد بدون تعارف با فساد، پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی و حقوق عامه از تکالیف دادستان‌ها است که باید به‌ صورت ویژه مدنظر قرار گیرند.

این مقام مسئول افزود: انتظار داریم مدیران قضایی جدید، ضمن نظارت مستمر بر مجموعه کارکنان خود، با ایجاد ارتباط موثر با آنان در ارتقای کیفیت مجموعه تحت امر خود دقت لازم را داشته باشند.

دهقانی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت حفظ استقلال قضایی اظهارکرد: تعامل و همکاری مدیران قضایی با مدیران ادارات در راستای پیشگیری از وقوع جرائم و مقابله با برهم‌ زنندگان نظم و امنیت باید با جدیت دنبال شود.

بیشتر بخوانید: 

او افزود: دقت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی کثیر الشاکی و مسن با اولویت بازگشت اموال مالباختگان و تسریع در آرای صادره، اجرای برنامه‌های سیاست‌های تحولی دستگاه قضایی از جمله استفاده از دادرسی الکترونیک، ساماندهی جمعیت کیفری و استفاده از جایگزین‌های قضایی و بهره‌مندی از ظرفیت معتمدین محلی در حل و فصل دعاوی از دیگر اقدامات مورد انتظار از مسئولان قضایی استان است.

طبق اعلام دادگستری خوزستان بیش از ۲۰ درصد پرونده‌های مسن استان در سال گذشته تعیین تکلیف شده است.

https://hoorkhabar.ir/713105کپی شد!
8026
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.