درآمد ۲.۳ هزار میلیارد تومانی ۱۲۳ اینفلوئنسر در ایران

یک مقام مسئول: تراکنش‌ ها و حساب‌ هایی از این افراد شناسایی شده که تقریبا مجموع واریزی برای این 123 اینفلوئنسر در سال 1400 بیش از 2.3 هزار میلیارد تومان بوده‌ است.

هورخبر – مهدی موحدی بک‌ نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: طبق بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹، سازمان امور مالیاتی مکلف شد کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربر محور که از محل درآمد تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد شدند را شناسایی و از آنها مالیات‌ ستانی کند که دستورالعمل اجرایی مرتبط با آن هم نگارش و تدوین شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: اداره کل امور مالیات مودیان متوسط در تهران مامور شناسایی اینفلوئنسرهای مشمول مالیات‌ دهی شد و این اداره وضعیت اظهارنامه‌های سال ۹۹ و ۱۴۰۰ این اینفلوئنسرها با دنبال کننده بالای ۵۰۰ هزار را مورد بررسی قرار داد و در نهایت ۵۵۱ کاربر و فعال مجازی دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده شناسایی شدند که مشمول مالیات بر درآمد می‌شدند.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از این افراد تا به امروز شناسایی شده‌اند و برای ۱۲۳ اینفلوئنسر که درآمد قابل توجهی داشتند، درآمد تشخیصی صادر شده‌است.

موحدی بک‌ نظر گفت: تراکنش‌ها و حساب‌هایی این افراد شناسایی شدند و تقریبا مجموع تراکنش‌های واریزی برای این ۱۲۳ اینفلوئنسر در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲.۳ هزار میلیارد تومان بوده‌ است. معیار تشخیص درآمد اینفلوئنسرها لزوما واریزی به حساب بانکی آنها نیست و توانستیم از طریق شرکت‌های واسط تبلیغاتی این افراد را شناسایی کنیم.

او در پایان افزود: صررفا برای تعداد ۱۲۳ اینفلوئنسر شناسایی شده حدود ۱۷ میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده که ۲۳ نفر از اینفلوئنسرها این مالیات را پذیرفتند و در قالب توافق ماده ۲۳۸ مالیات را می‌پردازند.

https://hoorkhabar.ir/713086کپی شد!
7076