راه اندازی بانک اطلاعاتی افراد بیکار در خوزستان

معاون هماهنگی امور قتصادی استانداری خوزستان: سامانه ای با کمک شرکت های دانش بنیان ایجاد شده تا از این طریق بانک اطلاعاتی افراد بیکار تهیه و برای اشتغال آنها برنامه ریزی شود.

هورخبر –  محمد راضی جلالی چهارشنبه در همایش صنعتگران و معدن داران خوزستان در محل شرکت فولاد خوزستان اظهارکرد: برای انجام برنامه ریزی و هدفگذاری های کاربردی در حوزه اشتغال باید مطابق با شرایط جامعه هدف، اطلاعات لازم (مشخصات افراد بیکار متناسب با تخصص آنها) گردآوری شود.

وی ادامه داد: آمار به‌روز و کاملی از بیکاری در استان وجود ندارد، به همین دلیل سامانه‌ای با کمک شرکت‌های دانش بنیان تهیه شده که فرد بیکار تخصص و مشخصات خود را ثبت و به صورت تخصصی و یکپارچه برای اشتغال آنها برنامه ریزی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه جزییات و نحوه پذیرش افراد بیکار در این سامانه در آینده بیان خواهد شد گفت: برنامه ریزی ها برای افراد مطابق با ظرفیت های اقتصادی و تولیدی استان خواهد بود.

ارائه بسته های سرمایه گذاری بدون نام در خوزستان

راضی جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه بسته های سرمایه گذاری بدون نام با هدف بهره مندی فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: سرمایه گذاران در این روش به صورت هدفمند برای مشارکت اقتصادی در استان حمایت می‌شود.

وی تصریح کرد: این بسته های سرمایه گذاری با هدف تسریع در ارائه خدمات در بستر سامانه های الکترونیکی خواهد بود و این اقدام عملیاتی شدن پروژه های اقتصادی استان را با شتاب بیشتری همراه خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه اقتصاد پویا با محوریت بخش خصوصی و نظارت دولت محقق می شود افزود: متاسفانه در خوزستان بیشتر نگاه‌ها به سمت صنایع بزرگ دولتی است و همین موضوع مانع تحقق چشم اندازهای تعریف شده در فعالیت های اقتصادی است.

راضی جلالی عملیاتی شدن سند توسعه زنجیره ارزش افزوده در استان را ضروری عنوان کرد و گفت: محور اصلی این سند، جلوگیری از خام فروشی محصول توسط صنایع است چرا که توسعه صنایع پایین دست، سود و اشتغال پایدار را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ زمانی می‌توانند اثر گذار باشند که بتوانند به‌محصول نهایی برسند افزود: باید در خصوص زنجیره ارزش افزوده صنایع بازنگری جدی انجام شود.

زراعت چوب در ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی درجه سه و چهار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان همچنین به ایجاد زمینه های لازم برای اجرای طرح زراعت چوب در استان اشاره کرد و بیان‌داشت: این طرح قرار است در اراضی کشاورزی درجه سه و چهار با مساحتی بالغ بر ۲۹۰ هزار هکتار اجرا شود که درآمد و اشتغالزایی خوبی برای استان دارد.

راضی جلالی از پیگیری های لازم برای دریافت مجوزهای نهایی این طرح خبر داد و گفت: عملیاتی شدن این طرح علاوه بر تامین خوراک برای تولید کننده‌های مرتبط با صنعت چوب استان و کشور، زمینه را برای فعالیت بیشتر ایران در بازارهای خارجی فراهم می کند.

تاثیرگذاری دانش بنیان ها در تولید محصولات با کیفیت

در ادامه این همایش مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: خوزستان از ظرفیت های خوبی در بخش صنایع دریایی دارد و اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده که باید تداوم داشته باشد.

حمید رضا فلاح افزود: یک‌میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به بخش صنایع دریایی اختصاص داده شده تا بیش از پیش شاهد رونق این صنعت باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب خوزستان در بخش صنعت ام دی اف گفت: استان تامین کننده ۵۰ درصد نیاز کشور به محصول ام دی اف است که همواره در تلاش هستیم تا این میزان به ۷۵ درصد برسد.

مدیر کل صمت خوزستان افزود: از تولید کنندگان انتظار می‌رود به کسب و کارهای دانش بنیان ،پیشرو و خلاق توجه داشته باشند تا برای رقابت در بازار بین المللی، محصول با کیفیت تولید شود.

فلاح با تاکید بر اینکه نوسازی و بازسازی تجهیزات و ماشین آلات صنایع استان در دستور کار است اظهارکرد:تفسیر نادرست از قوانین ارائه خدمات بسیاری از دستگاه‌های اجرایی به صنایع را تحت تاثیر قرار داده که همین موضوع باعث کاهش تولیدی و تضعیف فعالیت های اقتصادی شده است.

https://hoorkhabar.ir/713030کپی شد!
منبع
6249
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.