بازسازی زیرساخت‌های حوزه انرژی، درآمد ارزی به دنبال دارد

هورنیوز – مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجام یک سری نوسازی‌ها در نظام مصرف انرژی طی ۵ سال می‌تواند سالانه برای کشور چندین میلیارد دلار درآمد به همراه داشته باشد، اظهار داشت: به‌ یقین بازسازی و نوسازی وسایلی که انرژی مصرف می‌کنند و نیز بازسازی خطوط تولید همچون پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها که از آن‌ها انرژی تولید می‌شود، می‌تواند تحول جدی در بحث درآمدها ارزی کشور ایجاد کند.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه سال‌های سال است که از خطوط لوله و زیرساخت‌های انرژی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنیم اما این زیرساخت‌ها به حال خود رها شده و در حال از بین رفتن و مستهلک شدن هستند لذا به نوسازی و بازسازی نیاز دارند البته ضررهای مالی این عدم نوسازی به غیر از خطرات جانبی آن مانند احتمال انفجارهای خطوط لوله است، اما طی سال‌های گذشته به دلیل تحریم و محدود بودن درآمدها، صرفا از این زیرساخت‌ها و تجهیزات استفاده و درآمد کسب کرده‌ایم و قدمی در راستای نوسازی آن‌ها برداشته نشده است.

 

وی افزود: اکنون زمان آن رسیده که مسئولان با نگاه به گذشته به فکر آینده باشند و از خود بپرسند این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت؟ چراکه بالاخره باید روزی به این نوسازی اقدام کنند بنابراین چه بهتر که این اتفاق قبل از متوقف شدن این امکانات درآمدزا برای کشور صورت بگیرد.

 

ناصری نژاد با اشاره به هدررفت انرژی قابل‌ملاحظه‌ای توسط خودروهای داخلی، اظهار کرد: به‌یقین با واردات خودرو می‌توان جلوی این هدررفت را گرفت اما متاسفانه ما همیشه صرفا به دنبال مصرف بوده و رفتار انفعالی داشته‌ایم.

 

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: اگرچه توجه به این مهم در برنامه هفتم می‌تواند تا حدودی راهگشا باشد اما واقعیت این است که ما مشکل برنامه نداریم و این مسئله در برنامه‌های متعدد گنجانده و تاکید شده است اما متاسفانه دولت‌های مختلف آن را اجرا نمی‌کنند چراکه اولا کار سختی بوده و ثانیا چندان مورد مطالبه عمومی مردم نیست، به همین دلیل دولت‌ها سعی در فرار از انجام این کار و سپردن آن بر عهده دولت‌های بعدی دارند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مهار گازهای فلر را یکی دیگر از اتفاقات مهمی دانست که دولت باید نسبت به آن اهتمام ورزد، گفت: اگرچه در این رابطه نیز قوانین مختلفی تصویب و بارها در این زمینه تاکید شده چراکه ثروت عظیمی از کشور در حال هدر رفتن است اما هنوز اقدام جدی در این زمینه نشده است لذا شخصا از نبود اراده در میان برخی مسئولان برای انجام کارهای ریشه‌ای و اساسی برای کشور متعجب هستم.

https://hoorkhabar.ir/712748کپی شد!
164
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.