ضرورت اصلاح سیاست های پولی برای جذب سرمایه و رشد اقتصادی

هورنیوز – علی اصلانی عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار به ارزیابی عوامل موثر در رشد اقتصادی پرداخت و اظهار داشت: یکی از عواملی که در رشد اقتصادی کشور اثرگذار است، بحث سرمایه گذاری خارجی است، ولی با وجود تحریم سرمایه گذاری خارجی صورت نمی گیرد و سرمایه‌گذار داخلی هم احساس امنیت نمی کند اما اگر بتوانیم سرمایه های داخلی و خارجی را جذب کنیم، رشد اقتصادی محقق می شود.

 

وی ادامه داد: در طول سال های گذشته یکی از عوامل اصلی در عدم تحقق رشد اقتصادی، سیاست‌های پولی بوده است. بعضا در کشور شایعاتی مطرح می‌شود که بانک ها در حال ورشکست شدن هستند این شایعات را چه کسی ایجاد می کند؟ بعد یکباره مردم پول و سرمایه هایشان را از بانک ها بیرون می کشند و سراغ ارز و دلار می روند.

 

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با طرح این پرسش که چرا نمی توان نقدینگی های جامعه را جمع آوری و در مسیر تولید و اشتغال مولد هدایت کرد؟ گفت: امروز اگر ۲۰۰ میلیون تومان پول در اختیار کسی باشد نه می تواند با آن خانه بخرد، نه خودرو؛ بنابراین سرمایه ها جایی می رود که سودآوری بیشتری داشته باشد و اینجا است که دلالی و واسطه گری شکل می گیرد.

 

اصلانی افزود: در چند سال گذشته سیاست واحدی برای نرخ سودهای بانکی نداشتیم به یکباره سود بانکی را ۱۴ درصد می کنیم و می بینیم اکنون به ۲۳ درصد برگشته است که نشان می دهد باید در سیاست های پولی کشور تجدیدنظر کنیم.

 

این مقام مسئول کارگری در پایان مدیریت را از دیگر عوامل موثر در رشد اقتصادی دانست و تاکید کرد: اگر می خواهیم به رشد اقتصادی دست پیدا کنیم لازم است مدیریت یکپارچه و منسجمی در کشور شکل بگیرد.

https://hoorkhabar.ir/710830کپی شد!
101
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.