قضات اقتصادی پرونده‌های قضایی حوزه تولید را بررسی می کنند

هورنیوز – علی جمادی در بازدید از مجموعه پتروشیمی‌های مستقر در شهرستان ماهشهر، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های محوری قوه قضاییه در حمایت از تولید و اشتغال این است که تشکیل پرونده‌های قضایی در حوزه اقتصادی نباید مانعی بر سر راه تولید شود.

 

وی افزود: در این راستا رسیدگی به پرونده‌های حوزه تولید به قضاتی ارجاع می‌شود که آگاهی و اشراف به موضوع دارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

 

جمادی با بیان اینکه نظارت‌ دستگاه قضایی با هدف کمک به تولید انجام‌ می‌شود، بیان کرد: امنیت، یکی از مولفه‌های رشد و توسعه یافتگی است و در میان انواع امنیت، امنیت قضایی زیرساخت همه آن‌هاست چرا که موجب دلگرمی و اطمینان خاطر در جامعه می‌شود.

 

وی گفت: با وجود تحریم‌های موجود، تولید و صادرات نه‌ تنها متوقف نشده است بلکه هر سال نسبت به سال قبل افزایش داشته و این امر جز با بهره‌مندی از متخصصان داخلی محقق نشده است.

 

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان با بهره‌مندی از نخبگان، ظرفیت‌های زیادی به‌ویژه در حوزه زیست محیطی و کاهش آلاینده‌های صنعتی دارند که از باب مسوولیت‌های اجتماعی باید بیشتر مورد توجه شرکت‌ها و صنایع بزرگ قرار گیرند.

 

همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان نیز در حاشیه این بازدید با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت و شفافیت در تولید و مسایل اقتصادی و گردش مالی شرکت‌ها، گفت: این امر ضمن حفظ سلامت حقوقی، موجب ارتقای اعتبار شرکت‌ها در بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.

 

صادق جعفری چگنی افزود: دادستانی مرکز خوزستان در نشست هایی که با شرکت های استان داشته بر انجام مسوولیت‌های اجتماعی آنها تاکید نموده و انتظار دارد در زمان‌بندی مشخص شده به این الزامات عمل شود تا شاهد جبران خسارات زیست محیطی و افزایش رضایتمندی مردم استان باشیم.

 

وی در پایان بیان کرد: شرکت‌ها در گسترش صنایع خود به مسایل پدافند غیرعامل توجه ویژه داشته باشند.

https://hoorkhabar.ir/710593کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.