تامین خوراک پتروشیمی‌ها با توسعه ۱۶ مخزن خام

هورنیوز – علیرضا دانشی در نشست با علی عسکری مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: این شرکت به طور کامل آمادگی دارد تا با اجرای طرح توسعه ۱۶ مخزن خامی، بخشی از مشکل تامین خوراک پتروشیمی‌ها را برای سال‌های متمادی مرتفع کند.

 

وی افزود: توسعه ۱۶ مخزن خامی مناطق نفتخیز جنوب با استفاده از تجارب گذشته، با برآورد اولیه تولید روزانه، حدود یک میلیون و سیصد هزار فوت مکعب، بخشی از مشکل تامین خوراک پتروشیمی‌ها را برطرف می‌کند.

 

دانشی گفت: در اجرای این طرح، با احداث و راه اندازی پنج یا شش واحد NGL، روزانه حدود ۱۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز خشک، ۲۰۰ هزار میعانات و سیتوپلاس تولید خواهد شد.

 

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پروژه‌های محیط زیستی در این شرکت با هدف تکمیل زنجیره ارزش اجرا می‌شوند اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد گاز‌های همراه جمع آوری شده و تلاش ما اکنون برای جمع آوری گاز‌های مشعل باقی مانده است تا علاوه بر صرفه اقتصادی، شاهد صنعت نفت پاکی در آینده باشیم.

 

دانشی با بیان اینکه مناطق نفتخیز جنوب از ۹ پالایشگاه کشور خوراک ۷ پالایشگاه را تامین می‌کند، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد تاسیسات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت، به دست متخصصان توانمند داخلی، بومی سازی شده است که این امر افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

 

همچنین در این نشست مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس تامین خوراک پتروشیمی‌ها را یک دغدغه جدی عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود: با اجرای طرح ۱۶ مخزن خامی مناطق نفتخیز جنوب، این مشکل در آینده‌ای نزدیک برطرف شود.

 

عبدالعلی علی عسگری همچنین از همکاری مناطق نفتخیز جنوب با شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در زمینه جمع آوری طرح گاز‌های مشعل قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تعامل دوسویه و همچنین سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات، در راستای شکوفایی اقتصادی و خدمات رسانی به مردم گام برداریم.

 

در پایان این نشست مقرر شد طی یک ماه آینده با برگزاری نشست‌های متعدد بین مدیران و کارشناسان مناطق نفتخیز جنوب و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، زمینه اجرای مطلوب طرح ۱۶ مخزن خامی فراهم شود.

https://hoorkhabar.ir/706416کپی شد!
23
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.