تولید کنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان باید پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کنند/ غربالگری شنوایی بیش از ۸۸ هزار نوزاد در خوزستان/ پایش شبکه‌های آبیاری کرخه برای جلوگیری از کشت‌های غیرمجاز

بسته ویژه خبری«هورنیوز» روزانه سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری خوزستان، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که توصیه می کنیم خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی این استان و… انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار این خطه دست خواهند یافت.

 

تولید کنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان باید پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کنند

علی داودی سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان گفت: واحدهای تولید کننده خوراک دام، طیور و آبزیان مکلف به گرفتن پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده هستند در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

 

غربالگری شنوایی بیش از ۸۸ هزار نوزاد در خوزستان

مهران کریمیان سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: هم اکنون ۳۵ شنوایی سنج در۴۳ پایگاه غربالگری نوزادان در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت خوزستان با ۴۲ دستگاه غربالگری در حال فعالیت هستند.

 

کریمیان بیان کرد: ارایه وسایل کمک توانبخشی به ناشنوایان نظیر سمعک، باتری سمعک، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی، پرداخت کمک هزینه تعمیر و تعویض قطعات شنوایی، ارایه خدمات توانبخشی به معلولان شنوایی در مراکز خانواده و کودک ناشنوا و کم شنوا شامل تربیت شنیداری، گفتار درمانی و غیره، پرداخت مستمری و پرداخت کمک هزینه دانشجویی و دانش‌آموزی از جمله دیگر خدمات بهزیستی به جامعه ناشنوایان خوزستان است.

 

انهدام ۲ باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان

سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه در این ارتباط یک‌دستگاه خودرو توقیف شد، تصریح کرد: از دستاوردهای این عملیات‌ها کشف، تعداد ۶۲ قبضه سلاح کلت کمری و یک قبضه کلاشینکف به همراه ۱۲۲ تیغه خشاب  می‌باشد.

 

سه دهک کم درآمد در خوزستان رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

سیدجمال امام زاده معاون بیمه و خدمات سلامت خوزستان گفت: همه شهروندان خوزستانی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای در سازمان‌های بیمه گر پایه مانند تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، شرکت ها، بانک ها و … می باشند، می‌توانند به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت و یا به سایت غیر حضوری سازمان به آدرس  bimehsalamatiranian.ir مراجعه کرده و خود و افراد تحت تکفل خود را به صورت رایگان بیمه کنند و از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

 

انتصاب معاون اجرایی و عضو هیئت رئیسه سپاه ولی عصر عج خوزستان

در این مراسم با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات سرهنگ ساری در مدت تصدی، سرهنگ پاسدار یحیی دانشی به عنوان معاون اجرایی جدید سپاه خوزستان منصوب شد.

 

سرهنگ دانشی پیش از این مسؤولیت طرح و برنامه سپاه استان را بر عهده داشت.

 

افزایش ناپایداری جوی تا فردا در خوزستان

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تاثیر سامانه بارشی بر روی استان و بالابودن شاخص‌های ناپایداری تا اوایل وقت فردا سبب رگبار همراه با رعد وبرق (بویژه در مناطق شمال، شمال شرق، شرق، غرب، مرکز و ارتفاعات) و وزش باد‌های متوسط، تندباد‌های لحظه‌ای و وقوع گرد و خاک‌های همرفتی (بویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی) خواهد شد. در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

 

وی با اعلام هشدار سطح زرد برای وقوع رگبار همراه با رعد وبرق، وزش باد متوسط همراه با تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد از  یکشنبه تا دوشنبه در مناطق شمالی و شرقی استان گفت: در این مدت احتمال لغزندگی معابر و سطح جاده ها، کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی، احتمال اختلال در مسیر‌های مواصلاتی وجود دارد.

 

افتتاح نمایشگاه دست آوردهای هنرستان های کلانشهر اهواز

نمایشگاه دست آوردهای هنرستان های کلانشهر اهواز پیش از ظهر امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور مسعود حمیدی نژاد سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در محل هنرستان حضرت آمنه (س) ناحیه یک اهواز افتتاح شد.

 

ورود هزاران تن کالای اساسی از بندر امام به کشور

امید جهان‌نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با بیان اینکه این کالا‌ها به سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تأمین نیاز مصرفی کشور و حفظ ذخایر این کالا‌ها خریداری شده است گفت: در این مدت ۵۱۳ هزار و ۸۲۳ تن کالای اساسی از بندر امام خمینی وارد کشور شده است.

 

جهان‌نژادیان با بیان اینکه در حال حاضر ۳ فروند کشتی حامل ۲۰۹ هزار تن کالای اساسی در لنگرگاه بندر امام پهلو گرفته‌اند، تصریح کرد: کالا‌های ترخیص شده در این بندر بر اساس برنامه‌ی حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران از سوی ناوگان جابه‌جایی بار و کالا به مبادی مصرف و مراکز و تأسیسات ذخیره‌سازی در اقصی نقاط کشور انتقال می‌یابند.

 

حضور فرنگی کاران ملی پوش کشور در خوزستان

چهارمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشور از امروز به میزبانی اهواز آغاز می‌شود.

 

در این اردو ، ۲۶ فرنگی کار به مدت ۱۰ روز زیر نظر کادر فنی تیم ملی محک خواهند خورد.

 

سعید اسماعیلی، مهدی محسن نژاد، ایمان محمدی، دانیال سهرابی، علیرضا مهمدی و سعید کریمی کشتی گیران خوزستانی دعوت شده به مرحله چهارم اردوی تیم ملی هستند.

 

پایش شبکه‌های آبیاری کرخه برای جلوگیری از کشت‌های غیرمجاز

فرزاد رفیعی مدیر حراست و امور محرمانه شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور از اعمال گشت‌های مستمر توسط عوامل حراست و حریم بانی حوضه کرخه جنوبی با هدف پایش مسیر کانال‌ها و ممانعت از کشت‌های تابستان ۱۴۰۱ خبر داد.

 

وی افزود: پایش‌ها به طور روزانه و مستمر در مسیرهای آب شرب کانال چمران، وصیله، قدس و همچنین کانال‌های AMC و MC1 بوده که خوشبختانه تا کنون موردی مبنی بر برداشت غیرمجاز آب و یا کشت‌های تابستان به ویژه کشت شلتوک در محدوده آن مشاهده نشده است.

 

واحد ۶ نیروگاه رامین اهواز وارد مدار شد

خلیل محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز افزود: واحد ششم نیروگاه رامین که به‌منظور آمادگی فصل تابستان امسال از مدار تولید خارج شده بود، پس از انجام عملیات تعویض لوله‌های واتروال بویلر، ساخت نیپل‌های مسیر اسیدشویی، جوش‌کاری درپوش چک والو پمپ ریسرکوله بویلر و گیت‌والو کندانسور و بدنه اپراتور به مدار تولید بازگشت.

 

نیروگاه رامین اهواز از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی (بخاری)  کشـور است که با ۶ واحد (چهار واحد ۳۰۵ مگاواتی و دو واحد ۳۱۵ مگاواتی) دارای توان تولیدی ۱۸۵۰ مگاوات، برق استان خوزستان را تأمین می‌کند.

 

تجهیز بیمارستان خیریه سرطانی دزفول به دستگاه پیشرفته سی تی سیمولاتور

محمدرضا اسماعیل چگنی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول افزود: دستگاه سی تی سیمولاتور خریداری شده یکی از بروزترین و پیشرفته ترین دستگاه‌های موجود جهان بوده و کاربرد آن طراحی درمان بیماران مبتلا به سرطان است.

 

بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) تنها بیمارستان رایگان و بدون صندوق در کشور است که به صورت تخصصی به درمان بیماران مبتلا به سرطان می‌پردازد و در حال حاضر بیش از هفت هزار و ۸۰۰ بیمار از سراسر ایران را تحت پوشش دارد.

 

تلفات جاده‌ای خوزستان در فروردین امسال ۲۷ درصد کاهش یافت

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان عصر امروز شنبه در دومین جلسه کمیسیون اجرایی آئین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار کرد: با وجود افزایش چشم گیر ترددها در محورهای استان و حضور مسافران نوروزی، تلفات جاده‌ای در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۵۲ نفر در تصادفات جاده‌ای خوزستان فوت شدند، افزود: با وجود کاهشی بودن تلفات جاده‌ای در فرودین امسال اما همچنان معتقد هستیم که تعداد فوتی‌ها بالا است.

https://hoorkhabar.ir/704510کپی شد!
130
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.