باید قومیت های مختلف در همه جای کشور مورد توجه ویژه قرار گیرند

هورنیوز – به گزارش خبرنگار ما نشست خبری سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و هیات همراه با حضور مسئولین استانی امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهواز برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه حجت السلام کلاه کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در استان ظرفیت های زیادی وجود دارد که مفقول واقع شده است. بطور مثال خوزستان پس از تهران بیشترین رسانه ها را دارد که این خود جای مباهات است.

 

به گفته این مقام مسئول: رسانه های خوزستان در همه حوزه ها از جمله حوادث سیل، زلزله و همچنین دفاع مقدس و…فعالیت می کنند و حتی برخی از آنها از اساتید دانشگاه هستند.

 

وی با اشاره به حضور دبیر شورای فرهگ عمومی کشور افزود: به خودم بالیدم که در کنار یک ‌شخصبت دانشمند قرار گرفتم و اگر ایده های ایشان عملی بشود اقدامات موثری انجام می پذیرد.

 

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه این جلسه با بیان اینکه این شورا، هماهنگ کننده ۳٠ دستگاه فرهنگی و عمومی است، افزود: شورای فرهنگ عمومی در واقع قرارگاه عملیاتی فرهنگ کشور است و شورای فرهنگ عمومی در هر استان باید قرارگاه عملیاتی فرهنگ همان استان باشد.

 

این مقام مسئول در بخشی دیگر عنوان کرد: با توجه به گذراندن رویداد انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، برگزاری جام جهانی تنها رویداد مهم است، چرا که دولت به دنبال ارتقا نشاط اجتماعی کشور است.

 

وی گفت: برگزاری بازی های جام جهانی در نزدیکی ایران باعث ایجاد فرصت های گردشگری برای کشور می شود و مردم از این فرصت هم برای افزایش نشاط اجتماعی استفاده می کنند و هم اینکه ایران با حضور در کشور قطر باعث‌ معرفی کشور به گردشگران کشورهایی می شود که از ایران فاصله زیادی دارند.

 

او یکی‌ از این اقدامات را واگذاری مد و لباس و‌ طراحی لباس هواداری به استان گیلان دانست و افزود: این اتفاق بزرگ بهانه ی خوبی برای ارتقا نشاط اجتماعی بعد از دو سال درگیری کشور به بیماری کرونا است.

 

مدیر فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: بازی های تدراکاتی می تواند در جزیزه کیش برگزار شود و در همین راستا به زودی ورزشگاه مجهزی در این جزیره افتتاح می شود.

 

امامی با اشاره به اینکه همه هویت اجتماعی و اسلامی ایران در این اتفاق در هم تنیده شده است، گفت: باید قومیت های مختلف در ایران مورد توجه ویژه قرار گیرد. برای مثال گویش های مختلف در این استان باید مورد توجه قرار باشند.

 

وی در پایان عنوان کرد: دکترین ما در زبان و گویش باعث عدم سو استفاده می شود.

 

خبرنگار: ناهید حاجی رضازاده

https://hoorkhabar.ir/704095کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.