اجرای ۲۰۰ کیلومتر از طرح جامع فاضلاب اهواز با اعتبار اهدایی نفت

هورنیوز – محمد خانچی مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در امور اجرایی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح گفت: طی تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت آب و فاضلاب اهواز یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح نهایی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این اعتبار برای حدود ۲۰۰ کیلومتر از این طرح اختصاص یافته است افزود: تاکنون بخش عمده‌ای از این اعتبار پرداخت شده که به اتمام اجرای ۱۴۲ کیلومتر از طرح جامع فاضلاب کلانشهر اهواز منجر شده است و مابقی آن نیز براساس پیشرفت کار تخصیص می‌یابد.

 

مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در امور اجرایی افزود: تاکنون با اجرای این طرح، مشکل فاضلاب تمامی مناطق حاشیه‌ای اهواز از جمله کوی علوی، ملاشیه، کوی سیاحی، کوی رمضان، زرگان، مشعلی، عین ۲ و دیگر مناطق کمتر برخوردار تاحد زیادی برطرف شده است.

 

خانچی ادامه‌ داد: علاوه بر این تفاهم‌نامه ۱۰۰میلیارد ریال نیز برای احداث و بازسازی شبکه فاضلاب منطقه شکاره شهرستان کارون از سوی صنعت نفت اختصاص یافته است.

 

مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در امور پیگیری و اجرایی خاطرنشان‌کرد: مشکل آبگرفتگی و فاضلاب اهواز یکی از دغدغه‌های مردم است و صنعت نفت همواره برای حل و برطرف نمودن این چالش، پای کار و در کنار مردم بوده است؛ اما این درحالی است که صنعت نفت مجری طرح‌های عمرانی نیست و اعتبار کمکی خود را در اختیار دستگاه‌ اجرایی مربوطه قرار می‌دهد.

 

علاوه بر مشارکت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در طرح جامع فاضلاب اهواز، از سال ۹۵ تاکنون، ۲۵۲ میلیارد ریال برای تأمین آب بخش غیزانیه اهواز هزینه کرده که از این میزان ۱۳۲ میلیارد ریال برای احداث ایستگاه پمپاژ و ۱۲۰ میلیارد ریال برای احداث خط لوله آب اختصاص یافته است.

 

https://hoorkhabar.ir/702889کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.