چهار دهکده اقتصاد مقاومتی در استان راه‌اندازی می شود

هورنیوز – صادق خلیلیان استاندار خوزستان در این بازدید گفت: چهار دهکده اقتصاد مقاومتی در راستای بازپروری و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معتادان متجاهر در چهار شهرستان راه‌اندازی می‌شود و توسعه این مراکز ادامه خواهد داشت.

 

وی تعداد معتادان متجاهر را حدود دو هزار نفر عنوان کرد و افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ (کمپ و اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر با رویکرد کار و درمان) و نگهداری و بازپروری آنان، از سیاست‌هایی است که دنبال می‌کنیم تا این افراد به شغل تولیدی روی بیاورند و با یک حرفه به جامعه بازگردند.

 

استاندار خوزستان اضافه کرد: این اقدامات در استان در حال توسعه است و امیدواریم بتوانیم چهار دهکده اقتصاد مقاومتی را در چهار شهرستان در همین راستا ایجاد کنیم.

 

وی کمپ شهید فرجوانی را یکی از کمپ‌های ماده ۱۶ با عنوان دهکده اقتصاد مقاومتی دانست که سپاه اقدامات خوبی را برای بازپروری معتادان متجاهر در آنجا انجام داده است.

 

خلیلیان ادامه داد: ساخت گلخانه، پرورش ماکیان و کارگاه‌های خیاطی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقداماتی است که در چارچوب دهکده اقتصاد مقاومتی در این کمپ در حال انجام است.

 

وی اظهار داشت: کمک به بازپروری معتادان متجاهر و ایجاد شغل مناسب برای آنها کمک می‌کند که زندگی سالمی داشته و به آغوش خانواده بازگردند و از سوی دیگر کمک می‌کند که امنیت خوبی برای جامعه نیز ایجاد شود.

https://hoorkhabar.ir/702648کپی شد!
78
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.