مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اهواز الزامات قانونی پرداخت عیدی کارکنان شهرداری ها را تشریح کرد

هوزنیوز – حسین عبادی مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اهواز در رابطه با نحوه محاسبه عیدی پایان سال کلیه کارکنان و کارگرانی که به صورت مستقیم با شهرداری ها قرارداد دارند، گفت: دیوان عدالت اداری در رایی به شماره دادنامه ۱۰۸۳ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ هیات عمومی دیوان، پرداخت عیدی شهرداری ها براساس مقررات کار و تامین اجتماعی یعنی همان مبنای ۶۰ روز فاقد مبنای قانونی دانسته است.

 

عبادی ادامه داد: متعاقب رای فوق در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ آقای ملکوتی قاضی شعبه اجرای احکام هیات عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در نامه ای که به شماره۹۹۰۱۸۰۲ به سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ارسال کردند، بر این موضوع تاکید داشتند که در صورت عدم توجه به رای دیوان برابر ماده ۱۱۰ برخورد خواهد شد که پس از آن سازمان شهرداری ها نیز در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ مکاتبه ای به شماره ۳۵۰۴۱ به استانداری های کشور ارسال کردند و یک رونوشت از آن نامه را نیز به شهرداری کلانشهرها ارسال کردند که شهرداری ها برابر قوانین رفتار کنند.

 

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اهواز عنوان کرد: پس از آن استانداری خوزستان نیز در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۵مکاتبه ای به شماره ۲۵۵۳۷/۴۲/۴۴ با شهرداری های استان جهت عمل به مصوبه دیوان داشت.

 

عبادی خاطرنشان کرد: اکثر شهرداری ها مانند شهرداری اهواز در این زمینه تعاملات خود را مبنی بر اینکه شهرداری ها از این قانون مستثنی باشند ، بعمل آوردند که منجر به مکاتبه ی سازمان شهرداری ها و دهیاریها به دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ به شماره ۵۴۹۵۳ با این عنوان شد که شهرداری ها را از شمول این قانون خارج کنند.

 

وی در پایان یادآور شد: اگر تا پایان سال رای دیوان عدالت اداری تغییر نمود و با توجه به پیش بینی شهرداری اهواز و تخصیص بودجه برای این موضوع، همه همکاران مانند سنوات قبل عیدی خود را دریافت خواهند کرد.

 

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز

احترام به قانون، احترام به حقوق شهروندی است.

https://hoorkhabar.ir/702460کپی شد!
72
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.