افشای اسناد ارتباط سرکرده گروهک حرکه النضال با خاندان سلطنتی عربستان سعودی

هورنیوز – در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروه تجزیه طلب «حرکه النضال» اسناد ارتباط او با خاندان سلطنتی عربستان سعودی افشا شد. وزیری نماینده دادستان در این دادگاه اشاره کرد که سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی همه ساله در قالب پوشش مراسم مناسک حج با اعضای گروهک تجزیه طلب «حرکه النضال» دیدار ترتیب می‌داده است.

 

به گفته وی نقشه‌ها و اقدامات علیه شهروندان ایرانی از سوی سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی مستقیما و با حضور اعضای گروه «الاحوازی» به آنان «دیکته» می‌شد.

 

در ادامه جلسه دادگاه تصویر دیدار عیسی مهدی فاخر با وزیر فرهنگ عربستان سعودی در این کشور به نمایش گذاشته شد. این فرد به جرم طراحی و انجام اقدامات تروریستی علیه شهروندان ایرانی در هلند بازداشت و از سوی دولت این کشور به ۴ سال زندان محکوم شد.

 

تصویر بعدی که در این دادگاه به نمایش گذاشته شد عکس دیدار یعقوب نیسی با پادشاه عربستان سعودی بود. در این تصویر نیسی سخنگوی گروه «حرکه النضال» با پادشاه عربستان یعنی شخص اول این کشور دیدار می‌کند. او صریحاً اقدام تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ علیه رژه نیرو‌های مسلح را در شبکه «ایران اینترنشنال» وابسته به عربستان سعودی بر عهده گرفته بود. افزون بر آن در این دادگاه اسناد مکتوبی به نمایش گذاشته شد که نشان می‌داد چعب و بنیامین نتانیاهو باهم ارتباط داشتند.

 

وزیری نیز گفت: مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از سوی عربستان به «صالح کامرانی» سرکرده گروهک تروریستی تجزیه طلب داده شده است تا با راه‌اندازی شبکه‌ای به شانتاژ خبری بپردازد. این فرد در سوئد است، اما دولت سوئد هیچ اقدامی در جهت تعهدات مقابله با تروریست و کنوانسیون ژنو انجام نمی‌دهد.

 

نماینده دادستان تأکید کرد: در بالای پرچم «الاحوازی» نمادی از ۲ سلاح وجود دارد که نشان از سیاست‌های این گروهک دارد و نشان می‌دهد از روز اول هدفشان انجام اقدامات خشونت بار علیه شهروندان ایرانی بوده است و فرقی نمی‌کرده این شهروندان عرب یا فارس باشند.

 

به گفته نماینده دادستان متهم اقرار کرده است که اقدامات تروریستی این گروهک با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور و انجام بمب‌گذاری در لوله‌های نفت و حمله به مراکز حساس نظامی و امنیتی بوده است.

 

او گفت: این متهم اطلاعات مراکز حساس اطلاعات شخصی افراد کاروان‌های حج که از خوزستان، سوریه، عراق یا اروپا به حج اعزام می‌شدند، اطلاعات مربوط به مراکز هسته‌ای و به طور خاص اطلاعات نیروی دریایی در جزایر سه‌گانه ایرانی را در اختیار سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی قرار داده است.

 

در ادامه این جلسه دادگاه نیز تصاویری از افرادی نشان داده شد که علیرغم اینکه جزو اعضای اطلاعاتی و نظامی گروهک حرکه النضال هستند، اما آزادانه در کشور‌های سوئد، بلژیک و هلند به فعالیت تروریستی علیه شهروندان ایرانی می‌پردازند.

 

نماینده دادستان با نمایش تصویر فردی به نام ناصر شاوردی گفت: ناصر شاوردی که در هلند است یکی از خطرناک‌ترین افراد این گروهک تروریستی است که عملیات‌هایی در مناطق مختلف خوزستان مانند شادگان، ماهشهر و دارخوین را برنامه‌ریزی و انجام داده است.

 

نماینده دادستان با نشان دادن تصویری از جاسم البوغبیش تأکید کرد: این فرد نیز از اعضای خطرناک گروهک تروریستی حرکه النضال است که در حال حاضر در کشور بلژیک آزادانه رفت و آمد می‌کند و عملیات‌های تروریستی علیه مردم ایران را برنامه‌ریزی می‌کند.

 

وی ادامه داد: گروهک حرکه النضال همچنین اقدامات تروریستی وحشتناکی را از جمله بمب‌گذاری در اماکن دولتی، سرقت مسلحانه انجام داده که منجر به شهادت و مجروح شدن ۲۷۴ نفر از شهروندان ایرانی شده است.

 

در پایان این جلسه دادگاه قاضی افشاری ضمن اعلام ختم این جلسه گفت جلسه بعدی رسیدگی دادگاه متعاقبا اعلام می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/702148کپی شد!
144
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.