وقتی مهمترین PVCساز دست رفقای شستا می‌افتد/ «صفاری» نماد وعده‌های پوچ به مردم استان

به گزارش هورنیوز، انتصابات وابستگان و رفقا در صنایع بزرگ خوزستان نشان می‌دهد، هرچه هم دولتمردان تلاش کنند، زیردستان با انتصابات رانتی‌ رفقای خود، راهی برای تغییر و امیدبخشی به جامعه نمی‌گذارند و باید نهادهای نظارتیِ دقیق‌تری داشته باشند.

 

پس از رئیس جمهور، وزیر تعاون و بعد از آن سجاد سنگسری بازرس ویژه وزارت کار در سفر به خوزستان وعده‌ی پایان دادن به حضور مدیران پروازی و استفاده از ظرفیت مدیران بومی را به مردم این استان دادند و حاصل آن شد؛ انتصاب «حسین صفاری» رفیق سالهای دور و نزدیک علی رستمی مدیرعامل شستا در یکی از مهمترین PVC سازهای کشور!

 

در واقع پتروشیمی غدیر که در دولت قبل هم به عنوان گوشت قربانی سهم رفقای سیاسیون شده بود، به گفته برخی منابع در دولت جدید نیز به همان مسیر رفت و فردی بدون تخصص و سابقه که قبلا کارشناس روابط عمومی بوده را یک شبِ و بدون طی مراحل استعلام و مصاحبه به عنوان مامور خود به بزرگترین PVCساز می‌رسانند.

 

پتروشیمی غدیر بازارهای بین‌المللی بسیار جذابی دارد و دلالان در عراق و ترکیه نقش بزرگی در خرید محصولات آن، اما اکنون به دلیل مشکلات مدیریتی، کیفیت محصولات دیگر قدرت رقابت با دیگر رقبا را ندارد و همین موضوع باعث شده تا بیش از گذشته نگاه دلالان به سمت این مجموعه معطوف شود.

 

حال اینکه چگونه و چرا یک فرد بی‌تخصص بدون طی مراحل استعلام و مصاحبه‌های تخصصی و مصوبه و مجوز کمیته انتصابات و در واقع با دور زدن وزارت کار به عنوان مدیرعامل یک پتروشیمی منصوب می‌شود و شخص دیگری به نام «حمید کیایی» ساکن تهران با سابقه مشابه روابط عمومی را یک‌شبِ و تنها از روی داشتن ارتباطات قبلی به عنوان معاون در حوزه منابع انسانی منصوب می‌کنند، جای سوال دارد‌ و کمیته انتصابات وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی باید پاسخ دقیقی به افکار عمومی ارائه کند.

 

و همچنین سوال دیگر اینکه آیا هیچ نیروی متخصص و یا همسطح «صفاری» و «کیایی» در منطقه ویژه پتروشیمی با بیش از ۳۰ هزار شاغل، بندرماهشهر با بیش از ۳۰۰ هزار نفر و استان خوزستان با ۵ میلیون نفر جمعیت وجود نداشته که بتواند این مسئولیت را بپذیرد و پاسخ اینجاست که آدمِ بالا دستی‌ها و خودشان نبوده‌اند!

 

در پایان از وزیرکار، کمیته انتصابات، سازمان تامین اجتماعی و استاندار خوزستان درخواست داریم تا پاسخ مناسبی برای مردم و رسانه ها پیدا کنند و مجمع نمایندگان خوزستان به عنوان ناظر بر عملکرد دولت، بر وظایف خود عمل کند در غیر اینصورت رسانه‌های انقلابی آنها را به عنوان مقصر ناامیدی در جامعه معرفی خواهند کرد.

 

خبرنگار: حسام الدین شیخی

https://hoorkhabar.ir/701352کپی شد!
127
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.