خطر ابتلا به اومیکرون در واکسن زده ها کمتر است

به گزارش خبرنگار هورنیوز، یوسف خلیف پور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون اظهار کرد: خبر خوب در مورد واریانت اومیکرون این است که قدرت انتقال به ICU و مرگش کمتر است، به خصوص در افرادی که واکسن زده و ایمن شده اند. تاکنون ۸۳ هزار نفر واکسن دوز اول و ۵۶ هزارنفر دوز دوم دریافت کردند.

 

وی ادامه داد: باتوجه به ثبت ابتلای به اومیکرون در کشور همسایه، لزوم تشدید مراقبت ها و محدودیت ها احساس می شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان کارون با بیان این که اومیکرون سرعت انتشار بالایی دارد، تصریح کرد: اومیکرون حتی از گونه دلتا هم سرعت سرایت بالاتری دارد.

 

او افزود: در یک مطالعه علمی از ۵۹ نفر آفریقایی که مبتلا به اومیکرون شدند هیچ گونه مورد فوت وجود نداشته و ۶۰ درصد آنها اصلاً متوجه ابتلا به آن نشدند.

 

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون، تاکنون وضعیت خوزستان این چنین به رنگ آبی نبوده و در حال حاضر به یمن واکسیناسیون و ایمنی جمعی این اتفاق افتاده است.

 

خلیف پور تصریح کرد: بازرسان بهداشت وسلامت محیط کار با بازدید منظم از مراکز خرید و فروش موادغذایی و اماکن عمومی، درصورت مشاهده تخلف در رعایت پروتکل های بهداشتی مراکز مذکور را پلمپ و به مراجع قضایی معرفی می کنند.

 

وی افزود: در هفته گذشته دو دفتر پیشخوان دولت، دفترپلیس بعلاوه ۱۰، ۳ مرکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی در سطح شهر کوت عبداله و یک داروخانه در روستای جنگیه در راستای اجرای طرح رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی و الزام همراه داشتن کارت واکسن افراد در اماکن عمومی پلمپ شدند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون در پایان گفت: خط قرمز ما، سلامت مردم است، از مردم این شهر خواست هر چه سریعتر با تکمیل واکسیناسیون، سلامت خود و خانواده را تضمین کنند.

https://hoorkhabar.ir/700833کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.