در نشست شورای شهر اهواز با فرماندار چه گذشت؟

هورنیوز – سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در ابتدای این نشست  اظهارکرد: فرماندار اهواز به واسطه اشراف کاملی که به شهر، کوچه‌ها و محله‌هایش دارد از مسائل و کمبودهای شهر تا حد زیادی مطلع است.

 

وی افزود: امروز مسئله سرقت اموال عمومی در شهر در حال وارد کردن آسیب‌های جدی به شهر و مردم است؛ حتی اگر به این سرقت‌ها به چشم رقم مالی نگاه نکنیم، مسئله آسیب فرهنگی آن یک مسئله جدی است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: ادامه این معضل در حوزه سرمایه‌گذاری نیز به یک چالش مهم تبدیل می‌شود؛ چرا که انعکاس چنین اخباری از شهر جلوه خوبی برای جلب و جذب سرمایه گذار ندارد.

 

وی به برگزاری میزهای خدمت در محله‌های مختلف شهر اهواز و پیگیری مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پیگیری‌ها به ویژه در مناطق کم حاشیه‌ای از روند خوبی برخوردار بوده، برای مثال می‌توان به قرارگاه ملاشیه اشاره داشت که با نظارت مستقیم امام جمعه در حال پیگیری است.

 

محمودی به اهمیت حضور فرماندار در برنامه‌های میز خدمت تاکید کرد و گفت: حضور فرماندار می‌تواند در نظم دادن و ساماندهی به حضور دستگاه‌های مختلف برای عمل به وظیفه خود به صورت ویژه در این میز خدمت‌ها، با گرفتن ضمانت اجرایی و برنامه زمانبندی کمک کند.

 

با یکپارچگی دستگاه‌ها مشکلات حل می‌شود

در ادامه سید محمدجواد رضوی عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: در اجرای وظایف همه دستگاه‌ها خود را موظف می‌دانند و تا زمانی که این دستگاه‌ها با حضور فرماندار اهواز احساس یکپارچگی نکنند حل مشکلات میسر نمی‌شود.

 

مطیعی عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز دیگر چالش بزرگ موجود را عدم پرداختن کامل و جامع به مسائل و مشکلات خواند و گفت: حرکت در مدار پایداری و برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت نخبگان در این راه می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد که در حال حاضر در کمیسیون محیط زیست شورا سعی بر پیروی از این اصل داریم.

 

علی‌مدد هاشم‌پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: یکی از چالش‌های مدیریت شهری نسبت به سایر دستگاه‌ها این است که دستگاه‌های دیگر نیاز به مدیریت درآمد ندارند و فقط مدیریت هزینه می‌کنند، اما در شهرداری نه تنها مدیریت هزینه بلکه مدیریت درآمد نیز بسیار حائز اهمیت است.

 

وی افزود: محقق شدن مطالبات شهرداری‌های استان خوزستان که در یک رقم آن ۳۰ هزار میلیارد تومان از نفت است، می‌تواند کمک شایانی به شهرداری‌ها به ویژه شهرداری اهواز کرد.

 

سیدمحسن موسوی‌زاده یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز گفت: موضوع جاده کمربندی اهواز موضوعی است که تکمیل نشدن آن باعث رشد زمین‌های حاشیه‌ای شده که نیازمند ورود جدی دارد.

 

وی همچنین به موضوع وضعیت بهداشتی لوله‌های آب در برخی مناطق اشاره کرد و در ادامه در خصوص تکمیل کمربند فضای سبز شهر افزود: شهرداری سهم خود در کمربند فضای سبز را تا ۸۰ درصد تکمیل کرده است، اما سایر دستگاه‌ها علی‌رغم اینکه مصوبه استانداری برای این کار موجود است، پای کار نیامده‌اند.

 

در ادامه حمید دغاغله عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز گفت: پروژه‌های عمرانی بزرگ در کلان شهرها از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود و با وضعیت تأمین اعتبار پروژه‌های شهر اهواز اگر نخواهیم از محل اعتبارات ملی مثل سایر کلانشهرها استفاده کنیم، سرعت تکمیل پروژه‌ها کند می‌شود.

 

حجت‌اله زارع‌زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در این نشست اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی مردم اهواز خروجی‌ها و ورودی‌های شهر است که در این خصوص آمادگی کامل خود را تحت مدیریت فرماندار اهواز با همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط، برای حل این معضل اعلام می‌کنیم و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شهرداری به تنهایی قادر به حل این مشکل نیست.

 

‏وی موضوع سرقت‌های متعدد را موضوعی جدی تلقی کرد و گفت: بار فرهنگی این مسئله برای شهر بسیار جدی بوده که نیازمند ورود جدی و فوری تمام دستگاه‌های مرتبط با این موضوع است.

 

احمد سراج عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: متکدیان و متجاهران به یکی از مشکلات جدی شهر تبدیل شده‌اند که قبلاً مردم به چشم ترحم به آنها نگاه می‌کردند اما اکنون به چشم یک معضل جدی آن را احساس می‌کنند.

 

وی متولی مدیریت این معضل را در قانون فرمانداری خواند و گفت: همکار و همیار فرمانداری در این مسئله ابتدا شهرداری و سپس سایر دستگاه‌ها هستند؛ اگر سایر دستگاه‌ها پای کار بیایند این مشکل مثل کلانشهر تبریز که در این شاخص بسیار موفق بوده، برطرف می‌شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر اهواز از خاک خوردن بیش از ۱۰۰ دستگاه دوربین مدار بسته و پایش تصویری در استانداری خبر داد و گفت: امروز معضلات شهر اهواز را با پایش تصویری می‌توان تا حد زیادی کنترل کرد تا مردم احساس امنیت کنند و خلل در چنین مواردی جایز نیست.

 

وی تصریح کرد: هر دستگاه باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را بدون منت انجام دهد، چراکه پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی و اعتبارات آنها در این دستگاه‌ها تعریف شده و باید شفاف سازی شود که این پروژه‌ها کجا و چگونه به انجام می‌رسند.

 

سراج به فعالیت قرارگاه محرومیت‌زدایی در منطقه گلدشت و لزوم هماهنگی پروژه‌های آبفا با این قرارگاه اشاره کرد و ادامه داد: ورود و هماهنگی در چنین مسائلی با مدیریت فرمانداری به عنوان نماینده ارشد دولت در شهر این کار را با سرعت بهتری همراه خواهد کرد.

 

شورای شهر یکی از امیدواری‌های شهر اهواز است

مسعود فلاحی  فرماندار اهواز در این نشست اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است و امیدواری‌هایی در شهر اهواز وجود دارد که یکی از انها همین شورای اسلامی شهر اهواز است.

 

وی افزود: نبود همگرایی بین دستگاه‌ها یکی از مشکل‌های اصلی اهواز است که اگر به سمت آن یعنی به سمت همگرا شدن حرکت نکنیم، در واقع تلاش‌های کاری ما با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شود.

 

فرماندار اهواز با تاکید بر اینکه نقطه امیدی در مردم به وجود آمده و باید آن را تقویت کرد، گفت: مسئله بی اعتمادی را باید با عمل و کردار از بین برد و در این راه صداقت باید سرلوحه کار ما باشد.

 

وی وظیفه فرماندار را نظارت و هدایت در امور اجرایی و دستگاه‌ها تلقی کرد و افزود: یکی از از مسائل مهم روز مسئله ناامنی است که در این راه همواره احساس ناامنی بیشتر از خود ناامنی است، که این مسئله امنیت روانی را نیز مورد تأثیر قرار می‌دهد.

 

فلاحی با اشاره به اهمیت فرهنگ عمومی تاکید کرد: اگر همگرایی ایجاد کنیم، عرق ملی تقویت شده که در این شرایط توانسته گام مثبتی در تقویت فرهنگ عمومی برداریم که این شرایط منتج به تضمین امنیت می‌شود.

 

فرماندار اهواز تصریح کرد: باید مدیران کم کار را شناسایی کنیم و بدانیم که چه کسانی باید پاسخگو باشند تا بتوانیم بر اساس ظرفیت‌ها و کمبودها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

وی رسیدگی به وضعیت سرقت‌های اموال عمومی، فضای سبز و زیباسازی شهر، توزیع امکانات در مناطق مختلف و ایجاد عدالت اجتماعی را از مسائل مهم مطرح کرد که همه دستگاه‌های دیگر باید در اولویت به آن بپردازند.

 

فلاحی معضل سگ‌های بلاصاحب را از دیگر معضلات برشمرد و در مرحله بعد به مشکلات متکدیان و معتادان متجاهر اشاره کرد و از تمام دستگاه‌های مرتبط خواست با ورود به این مسائل در حل آن سهیم باشند و به وظیفه خود عمل کنند.

 

وی تصریح کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی مختلف برای حوزه‌های مختلف شهری از برنامه‌های فرمانداری است که در این راستا قطعاً از ظرفیت‌های شورای شهر و تخصص‌های هر یک از اعضا استفاده می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/700599کپی شد!
54
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.