هر کسی لابی بیشتری داشته باشد، به جایگاهی می‌رسد!

هورنیوز – عبدالله ایزدپناه عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه مسوولیت ها بر اساس توانایی اشخاص تقسیم نمی‌شود، گفت: افراد صاحب فکر و نخبه از اینکه خودشان را در معرض دید برای گرفتن مسوولیت سیاسی قرار دهند، خودداری می کنند؛ بنابراین امروز هر کسی لابی بیشتری داشته باشد، به جایگاهی می‌رسد.

 

ایزدپناه  گفت: یکی از مبانی اساسی نظام جمهوری اسلامی، بحث عدالت است که عدالت در همه زمینه‌ها را شامل می شود مثلا زمینه بکار گیری نیروهای نخبه و توانمند و قرار گرفتن انها در جایگاه خودشان هم عدالت است. اما الان شاهد هستیم عدالت درحوزه توجه به نخبگان عملیاتی نشده است و معمولا بدون توجه به توانمندی افراد و صرفا بر اساس روابط فامیلی و نگاه‌های سیاسی و جناحی، افراد را در منصبی می‌نشانند درحالی که اصلا توانایی انجام دادن آن کار را ندارند.

 

مسوولیت ها بر اساس توانایی اشخاص تقسیم نمی‌شود

نماینده مردم ایذه و باغملک ادامه داد: این روند باعث می‌شود که مسوولیت ها بر اساس توانایی اشخاص تقسیم نشود چراکه افراد صاحب فکر و نخبه از اینکه خودشان را در معرض دید برای گرفتن مسوولیت سیاسی قرار دهند، خودداری می کنند بنابراین امروز هر کسی لابی بیشتری داشته باشد، به جایگاهی می‌رسد.

 

ایزدپناه با بیان اینکه افراد توانا از رسیدن به مسوولیت‌ها بازمانده اند، گفت: اینکه امروز صحبت از سوء مدیریت می‌شود به دلیل این است افرادی دنبال مسوولیت سیاسی می روند که احساس کمبود می کنند اما افراد نخبه به نحوی کنار ماندند و منتظر رایزنی و ورود دیگران هستند. بنابراین نخبگان نمی توانند به جایگاه اصلی برسند؛ درحالی که عدالت یعنی هر چیزی را در جای خودش قرار دهیم و اگر غیر از این عمل کنیم، یعنی عدالت را نقض کردیم.

 

مسوولین مشاورین صالح و باسوادی را انتخاب کنند

او در ادامه افزود: مسوولینی که این راه را انتخاب کردند باید پاسخگو باشند چراکه قرار دادن افراد در مسوولیت‌هایی که توانایی آن را ندارند باعث بروز فساد می‌شود؛ راهکار درست این است که مسوولین و وزرا از افراد صالح و باسواد مشورت بگیرند که نگاه صنفی و رفاقتی هم نداشته باشند.

 

وضعیت خوبی در اجرای عدالت و وجدان کاری نداریم

ایزدپناه در پایان خاطرنشان کرد: ما شعار جمهوری اسلامی را سر داده‌ایم اما بعضا کشورهایی که مسلمان نیستند بیشتر به توصیه های اسلام عمل می ‌کنند؛ البته آنها اعتقادی به دین ما ندارند بلکه با آزادمنشی راه درست را می روند. باید در بحث وجدان کاری انضباط و عدالت به شکلی عمل کنیم تا کشورهایی که به دین اسلام اعتقادی ندارند، دید منفی نسبت به ما نداشته باشند و نگویند که کشورهای مسلمان به آنچه که اعتقاد دارند عمل نمی‌کنند؛ امام علی(ع) برای عدالت به شهادت رسید و دین ما دین عدالت است و لذا اگر بخواهیم مقایسه با جهان داشته باشیم می بینیم آنها در اجرای عدالت و وجدان کاری از ما جلوتر هستند.

https://hoorkhabar.ir/700596کپی شد!
117
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.