پیوستن برق مازاد تولید دومین شرکت نیشکری خوزستان به شبکه سراسری

هورنیوز – برق مازاد تولیدی شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزاکوچک خان به قدرت پنج مگاوات نیز به شبکه سراسری برق کشور پیوسته بود.

 

امین نصیریان مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی افزود: در روزهای آینده با تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در واحد نیروگاه توسط متخصصان توانمند داخلی، توان تولید و انتقال برق مازاد تولیدی این شرکت به هشت مگاوات خواهد رسید.

 

وی گفت: این نخستین بار است برق مازاد تولیدی این شرکت به منظور کمک به پایداری برق و جلوگیری از کاهش خاموشی‌ها، به شبکه سراسری برق متصل می‌شود.

 

نصیریان افزود: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همواره در مواقع بحران از جمله سیلاب در کنار مردم بوده و این بار نیز با توجه به خاموشی مکرر و کاهش ظرفیت تولید برق در کشور، با تولید و تزریق برق به شبکه سراسری در راستای مسوولیت اجتماعی خود، در کنار مردم و وزارت نیرو قرار گرفت.

 

وی افزود: تولید برق در نیروگاه این شرکت در این فصل که برداشت نیشکر انجام نمی‌شود از منظر اجرایی غیرممکن بود اما با همت و احساس مسوولیت همگانی این اقدام عملیاتی شد.

 

خشکسالی و کاهش تولید برق آبی کشور در سال آبی جاری، سبب کاهش تولید برق و خاموشی‌ها در هفته های اخیر در بسیاری از شهرهای خوزستان شد.

 

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی، امام خمینی(ره)، دهخدا، امیرکبیر، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.

 

قرار است در هفته های آینده برق مازاد تولیدی پنج شرکت دیگر نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به شبکه برق کشور متصل شوند.

https://hoorkhabar.ir/695440کپی شد!
74
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.