شناسایی ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب در مناطق روستایی شوش

هورنیوز –  سیدمنتصر موسوی نسب وجود انشعاب های غیر مجاز آب در مناطق روستایی شوش را ناشی از عدم نظارت دقیق در این مناطق در سالهای گذاشته دانست و افزود: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تلاش می شود، انشعاب های غیر مجاز در قطرهای مختلف و بعضا با قطر بالا در مناطق روستایی به اشتراک قانونی تبدیل شوند.

 

وی افزود: طبق بررسی به عمل آمده در مناطق روستایی شوش سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ انشعاب غیر مجاز به مناطق روستایی این شهرستان اضافه می شود.

 

مدیرآبفای شهرستان شوش کل مشترکان شبکه آب در مناطق روستایی شوش را ۱۴ هزار و ۵۰۰ اشتراک قانونی عنوان کرد و گفت: در مناطق شهری شوش نیز ۳۱ هزار مشترک آبفا وجود دارد.

 

وی وضعیت آب آشامیدنی در مناطق روستایی شوش در فصل زمستان را به دلیل کاهش مصرف پایدار دانست و گفت: در فصل تابستان بعضی روستاهای شوش در شبانه روز تنها چند ساعت آب دارند که عامل اصلی آن مصرف بالای آب ناشی از انشعاب های غیر مجاز در قطرهای بالا است.

 

موسوی نسب افزود: در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا مصرف آب در شهرستان شوش افزایش یافت که با وارد مدار کردن چاه کنار گلزار مشکل کمبود آب شرب در منطقه کوی سلمان این شهر کاهش یافت.

 

وی در ادامه عملکرد اداره آبفا در مناطق مختلف شهر شوش از جمله منطقه کوی زیتون، کوی رقیه (دوار)، خیابان عدالت و دیگر مناطق شهری و روستایی را تشریح کرد و تجهیز و راه اندازی چاه آبرسانی کوی وهب و روستای دوسلق. بازسازی تابلوهای برق تاسیسات آبرسانی بخش شاوور، تهیه ونصب ترانسفور برای راه اندازی ایستگاه پمپاژ تاسیسات خلیفه حیدر وجریه سیدموسی، سرویس و اورهال ترانسفورماتورهای تاسیسات مجتمع شهید دانش و تاسیسات خلیفه حیدر را از دیگر اقدامات آبفای شهرستان شوش عنوان کرد.

 

موسوی نسب همچنین گفت: طی امسال عملیات تعمیر و راه‌اندازی مجدد ۱۵ دستگاه الکتروپمپ فرسوده تاسیسات زیر پوشش همچنین ۲۵ دستگاه الکترو پمپ شناور و افقی جدید در تاسیسات آبرسانی شوش نصب و راه اندازی شد.

 

وی ترمیم یک هزار و ۴۰۰ مورد شکستگی شبکه انتقال آب در شهرهای شوش، شاوور، حر، الوان و فتح المبین به منظور جلوگیری از هدر رفت آب را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد و گفت: در بخش فاضلاب نیز اقداماتی چون لایروبی فاضلاب کلیه مناطق مسکن مهر کوی سلمان شامل مناطق ۷ هکتاری، ۶ هکتاری، کوی اصناف، کوی نیرو و منازل آبفا انجام شد.

 

مدیر آبفای شهرستان شوش اتصال سروصل خروجی شبکه فاضلاب مناطق کوی نیرو، کوی اصناف و منازل آبفا به خط جمع کننده، احداث وراه اندازی منهول موقت خط جمع کننده انتهای بلوارپردیس، واگذاری ۸٠٠ اشتراک فاضلاب در مسکن مهرکوی سلمان و تعویض و بازسازی انشعاب فاضلاب مشترکان را از دیگر اقدامات بخش فاضلاب در شهر شوش برشمرد.

 

وی در خاتمه تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی و آبرسانی در شهرستان شوش در سال آینده را ضروری دانست و از مشترکان شهری و روستای خواست به منظور اجرای طرح های عمرانی و ارایه خدمات مطلوب نسبت به پرداخت به موقع قبض آب بها اقدام کنند.

 

شهرستان شوش دارای ۳۱ هزار مشترک آب شهری و ۱۴ هزار و ۵۰۰ مشترک آب در مناطق روستایی است.

ایرنا

 

https://hoorkhabar.ir/692755کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.