مجمع نمایندگان متهم ردیف اول برای مردم!

در گزارش گذشته هورنیوز با نام انفعال و سکوت! آورده ایم، برخی فعالین سیاسی اجتماعی بر این باورند که سکوت و انفعال نمایندگان مردم خوزستان در مجلس در خصوص عملکرد ۵ ساله استاندار خوزستان و تیمش می تواند ریشه در رفاقت با او داشته باشد یا اینکه نمایندگان در پی چانه زنی برای استاندار آینده هستند و زیاد بلیط خود را برای پرسش از عملکرد وی طی دوران تصدیش از وزیر کشور خرج نمی کنند، همچنین استاندار جدید طی دوران باقی مانده به دولت آتی می تواند کمی با نمایندگان جهت برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای آینده کنار بیاید و چندین موضوع دیگر که به همین دلایل تا زمان تصدی شریعتی بر کرسی استانداری هیچ عکس العملی از خود نشان نداده اند!

 

آیا سطح نمایندگان خوزستان در مجلس تنزل پیدا کرده است؟
به اذعان برخی رسانه ها، فعالین سیاسی، تحلیلگران و… پس از مجلس نهم افت محسوسی در سطح نمایندگی استان خوزستان ایجاد گشته و موجب اتفاقات و حوادث پنج سال گذشته این استان شده است.

 

لابی نمایندگان مجلس دهم حاصلش استانداری غلامرضا شریعتی بود که میزان کارآمدی و موفقیت وی در مدیریت خوزستان را باید از نگاه کارشناسان ارزیابی وزارت کشور پرسید، چه آنکه وزارت کشور عملکرد استانداری‌های کشور در سال ۹۸ را مورد ارزیابی قرار داد، نتیجه ارزیابی که در مهرماه ۹۹ منتشر شد، بیانگر آن بود که استانداری خوزستان با وجود داشتن بالاترین بودجه در میان استان‌های کشور، در قعر جدول رتبه‌بندی قرار داشته و در واقع آخرین رتبه عملکرد را در میان استانداری‌ها کشور به دست آورده است.

 

همچنین می‌توان گفت بیشترین اعتراضات مردمی و کارگری در استان خوزستان در زمان حضور شریعتی در ساختمان استانداری این استان رخ داد. اعتراضات کارگران هفت‌تپه و به گفته آن‌ها با امنیتی کردن فضا و بگیر و ببنند‌هایی پاسخ داده شد که در برهه‌ای اخبار آن را در صدر اخبار کارگری جهان قرار داد، برخورد‌هایی که گفته می‌شود در پشت پرده آن ردپای شریعتی مشهود بوده است. اعتراض ساده مردم غیزانیه به نبود آب شرب نیز دیگر اعتراضی است که با تیراندازی و گازاشک‌آور پاسخ داده شد.

 

از سویی دیگر به گزارش رویداد ۲۴، در واقع می‌توان گفت خوزستان جزو معدود استان‌هایی بود که هم در دی ۹۶ و هم در آبان ۹۸ بیشترین حجم اعتراضات و ناآرامی‌ها را تجربه کرد. اعتراض کشاورزان هندیجان، کارگران اداره آب و فاضلاب روستایی، کارگران شهرداری کوت عبدالله، کارگران شهرداری شادگان، شهرداری آبادان، کارگران فولاد، کارگران خدمات شهری شهرداری بندر امام خمینی و ماجرای نیزار‌های ماهشهر از دیگری مواردی هستند که در دوران مدیریت شریعتی در خوزستان به ثبت رسیدند و این فرد به عنوان عالی‌ترین مقام سیاسی استان نتوانست برخورد مردم‌مدارانه و کارآمدی را با این اعتراضات داشته باشد. در واقع روش او در مقابله با این اعتراضات تبدیل اعتراضات مدنی به اعتراضات امنیتی بود.

 

اما شاهکار‌های شریعتی تنها به این موارد ختم نمی‌شود. آبگرفتگی در بخش‌هایی از استان خوزستان از جمله اهواز، بحرانی است که هر ساله رخ می‌دهد وعلت آن هم مشکلات مربوط به شبکه آب و فاضلاب استان است. همین مساله باعث شد که به دستور رهبری اعتباراتی ۱۰۰ میلیون یورویی برای حل این معضل در نظر گرفته شود. با وجود تخصیص ۵۰ میلیون یورو از این مبلغ طی سال جاری و نیز تخصیص بالاترین بودجه در میان استان‌ها به خوزستان برای حل معضلات زیرساختی این استان، اما مشکلات خوزستان همچنان پابرجاست.

 

در فقره آبگرفتگی شدید امسال شریعتی در مقابل دوربین تلویزیون حاضر شد و در دفاع از اقدامات خود گفته بود که با اقدامات انجام شده از سوی آبفا و … البته تنها در شهر اهواز امسال تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد این شهر زیر آب رفته است! این درحالی است که در ماهشهر و شهرک چمران خانه‌های مردم به دلیل نبود همین سیستم آب و فاضلاب استاندارد با اولین بارش شدید باران تا نیمه در مخلوطی از آب و فاضلاب فرو رفته بود.

 

به گزارش هورنیوز، پس از اتمام مجلس دهم که آن مقدار کم کاری، سوء مدیریت و… از سوی مدیران اجرایی و عدم صحیح نظارت و همسو شدن برخی نمایندگان با مدیران مذکور را همراه داشت، نمایندگان مجلس یازدهم با شعار مجلس انقلابی از مردم رای اعتماد گرفتند و چشم خود را بر این حجم ناتوانی و … غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان بستند تا وی بتواند به سلامت و در کمال آرامش ارتقاء یابد و همچنان شهروندان خوزستانی با سوال چه کسی پاسخگوی مطالبات ما است امید به مجلس آینده داشته باشند، تا شاید نمایندگانی از میان این مردم به پا خیزند که بتوانند بدون ملاحضه از قصور مدیران ناکارآمد جلوگیری کنند.

 

در پایان می توان گفت تاکنون نمایندگان خوزستان در دوره یازدهم همچنان با دوره دهم همسطح بوده که انتظار می رود هرچه سریعتر پاسخگوی کم کاری در نظارت و عدم استفاده از ابزار قانونی در خصوص استاندار سابق خوزستان و مدیرانش باشند.

 

پی نوشت
اول: نمایندگان اهواز پس از انتصاب غلامرضا شریعتی به جایگاه بالاتر در کشور دو توئیت زده و مصاحبه کردند.

دوم: انتصاب های شریعتی در لحضات آخر هوشمندانه بود و همه زور نمایندگان برای لغو آن بکار گرفته شد نه پاسخگویی برای مدیریت وی!

سوم: نمایندگی مردم در مجلس به لابی، مطالبه گری، قانون گذاری و نظارت برای منافع شهروندان حوزه انتخابیه است، نه فضای مجازی و…

https://hoorkhabar.ir/692557کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.