افزایش ۲۲ درصدی درآمد گمرک خرمشهر

هورنیوز – علی سلیمانی اظهار داشت: یک میلیون و ۹۲۳هزار تن کالا به ارزش ۶۲۷ میلیون و ۱۵۵ هزار دلار کالای غیر نفتی از ابتدای سالجاری تاکنون از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۵ درصد افزایش داشته است.

 

وی میوه و تره بار، محصولات لبنی، دانه و بذر، مصالح ساختمانی، محصولات شیمیایی غیرآلی و آلی، پنبه نسوز، مواد پلاستیکی و آخال حبوبات را عمده محصولات صادراتی از گمرک خرمشهر بیان کرد و افزود: این کالاها عمدتا به کشورهای عراق، کویت، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، ازبکستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

 

سلیمانی ترانزیت خارجی با مقصد خرمشهر را در این مدت به ارزش ۴۵ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۲۳۶دلار و به وزن ۱۴ هزار و ۵۶۳ تن عنوان کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۴ هزار و ۵۶۲ تن کالای ترانزیت خارجی با مقصد خرمشهر انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری ۶۷ درصد و از نظر وزنی ۲۴۳ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل گمرک خرمشهر در بخش دیگری واردات کالا به گمرک خرمشهر را طی این مدت ۲۶۷میلیون و ۲۵۵ هزار دلار بیان کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۸۴ هزار و ۶۵۵ تن کالای خارجی به گمرک خرمشهر وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری یک درصد و از نظر وزنی ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

سلیمانی عمده کالاهای وارداتی به گمرک خرمشهر را ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، کائوچو و پارچه‌ نساجی برای مصارف صنعتی اعلام کرد.

 

گمرک خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین گمرکات کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به شمار می‌رود.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/692473کپی شد!
126
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.