تخصیص چهارهزار میلیارد ریال جهت چهاربانده کردن جاده خرمشهر – اهواز

هورنیوز –  محمد حیدری روز شنبه بیان کرد: چهاربانده کردن جاده خرمشهر – اهواز از پروژه‌های ملی است که با امضای تفاهنامه مشترک بین منطقه آزاد اروند، وزارت راه و شهرسازی و استانداری خوزستان اجرا خواهد شد و گام نخست آن شامل ۲۰ کیلومتر به زودی از سمت اهواز آغاز می‌شود.

 

وی به توجه خاص دولت خدمتگذار برای رفع محرومیت‌ها از مناطق روستایی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اختصاص اعتبارات ثابت از سوی سازمان دهیاری کشور به دهیاران، در همه روستاهای خرمشهر طرح آبرسانی، گازرسانی و احداث سیل‌بند در دستور کار قرار دارد.

 

حیدری یکی از نقاط مهم در مقابله با سیل و ظغیان رودخانه کارون در شهرستان خرمشهر را روستای ام‌نوشه بیان کرد و گفت: ۴۵۰ متر دیوارسازی ساحل روستای ام‌نوشه اجرا شد و احداث سیل‌بند در بالادست روستای سوئیچتیه با ۵۰ میلیارد ریال در طرح پیشنهادی به سازمان آب و برق خوزستان قرار دارد.

 

وی به عملیات واگذاری و تسطیح زمین‌های کشاورزی غرب کارون و شلمچه در قالب طرح ۵۵۰ هکتاری رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این طرح فعالیت کشاورزی در این منطقه افزایش داده است.

 

حیدری همچنین گفت: به زودی زمین‌های تسطیح شده در قالب این طرح، در جزیره مینو از توابع خرمشهر تحویل کشاورزان این منطقه خواهد شد.

 

https://hoorkhabar.ir/692310کپی شد!
88
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.