از ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی فقط ۷ درصد به حوزه مسکن اختصاص دارد

هورنیوز – مجتبی یوسفی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن اظهار کرد: این طرح با هدف ساماندهی در حوزه مسکن پیگیری شد.

 

وی با بیان اینکه پس از گذشت چهار ماه از تصویب کلیات با پیگیری های فراوان بالاخره این طرح در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به اولویت بررسی بودجه یک فرصت دو هفته ای برای بررسی طرح جهش تولید مسکن داریم.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرادهای مطرح شده به این طرح گفت: طرح جهش تولید مسکن پس از تصویب کلیات، سه ماه در دستور کار کمیسیون عمران بود که جلساتی را در سه شیفت با حضور نمایندگان بخش خصوصی، انبوه سازان، نمایندگان مرکز پژوهش ها برگزار کردیم و گاه شخص وزیر راه و شهرسازی و معاونان بانک مرکزی نیز حضور داشتند.

 

یوسفی با تأکید براینکه مسکن و معیشت اولویت اول مردم است، گفت: نمی شود با نگاه معمولی بانک ها به مسکن مردم نگریست.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک ها در سال گذشته ۹۵۰ هزار میلیارد تومان وام بدهند و امسال نیز بناست ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بدهند، در حالیکه فقط هفت درصد آن به حوزه مسکن اختصاص یابد!

 

یوسفی ادامه داد: وقتی از آنها می خواهیم تسهیلات بیشتری به حوزه مسکن بدهند، پاسخ می دهند که خلق پول پرقدرت است و ایجاد تورم می کند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیا ورود پول به حوزه ارز و سکه و دلال بازی ها و وام های چند میلیاردی که با امضاهای طلایی داده می شود، خلق پول پر قدرت نیست؟ اما وقتی این پول ها را به حوزه مسکن بیاوریم نقدینگی ایجاد می کند؟

 

وی با تصریح اینکه طرح را بدون ایراد نمی دانیم و از مباحث کارشناسی برای بهتر شدن آن استقبال می کنیم، گفت: اکنون مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای و تجاری مانند سکه و ارز مطرح است و متأسفانه دچار بیماری سفته بازی و دلال بازی شده است.

 

یوسفی با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن سه حوزه را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: منابع مالی طرح را با راه انداختن صندوق زمین ملی و مسکن تأمین می کنیم.

 

وی افزود: حمایت از انبوه سازان و اخذ مالیات از معاملات مکرر زمین های بایر و خانه های خالی راهکار دیگری است که افرادی که بدون نیاز به مسکن وارد این حوزه می شوند را مجبور به پرداخت مالیات می کنیم تا زمین و خانه را از چرخه بازار و سفته بازی خارج کنیم.

 

وی تأکید کرد: افرادی که خانه های خالی خود را رهن و اجاره دهند مطابق این طرح معافیت مالیاتی استفاده می کنند.

https://hoorkhabar.ir/692291کپی شد!
75