افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب در آبادان در پی شیوع ویروس کرونا

هورنیوز – مصطفی مهرانفر صرفه‌جویی در مصرف را لازمه پایداری شبکه آب آبادان دانست و اظهار داشت: آب آشامیدنی آبادان مشکل بهداشتی ندارد و مشکلی در تامین آب مورد نیاز این شهرستان وجود ندارد.

 

وی استفاده از انشعاب غیرمجاز را یکی از مشکلات اصلی شبکه آب این شهرستان دانست و گفت: هشت هزار انشعاب غیرمجاز آب در آبادان شناسایی شده است که پنج هزار انشعاب در شهر آبادان و سه هزار انشعاب در روستاها می باشند.

 

مهرانفر افزود: خانواده‌هایی که انشعاب غیرمجاز آب دارند تا پایان بهمن ماه فرصت دارند نسبت به تبدیل آن به اشتراک مجاز از طریق اداره آب و فاضلاب آبادان اقدام کنند.

 

نصب سه دستگاه آب شیرین‌کن در آبادان

مدیر آب و فاضلاب آبادان به نصب سه دستگاه آب‌شیرین‌کن در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت: طرح نصب دستگاه آب‌شیرین‌کن شهراروندکنار به منظور تامین روزانه چهار هزارمتر مکعب آب با ۹۹درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

 

وی افزود: مناقصه نصب ۲ دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت هشت و ۱۵ هزار مترمکعب در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا تابستان سال آینده وارد مدار شوند.

 

احداث چهارکیلومتر شبکه روستایی در بخش مرکزی آبادانک

مهرانفر به احداث چهار کیلومتر شبکه آب روستایی جدید به منظور برطرف کردن مشکل افت فشار و قطع مکرر آب در روستاهای تنگه‌ ۱ ، ۲ و ۳ آبادان اشاره کرد و بیان داشت: با بهره‌برداری از این خط هشت هراز نفر در این روستاها از نعمت آب َآشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

 

وی افزود: برای برطرف شدن مشکل آب آشامیدنی روستاهای شلاحی نیز خط انتقال آب به طول ۲.۵ کیلومتر در حال احداث است که تا پایان سال جاری تکمیل و مشکل اهالی این روستا نیز برطرف خواهد شد.

 

مدیر آب و فاضلاب آبادان همچنین با تشریح وضعیت فاضلاب این شهر گفت: طول شبکه فاضلاب آبادان ۷۸۰ تا ۸۰۰ کیلومتر است که ۳۰ درصد آن فرسوده است ضمن اینکه احداث ۲۲۰ کیلومتر شبکه جدید فاضلاب در آبادان نیاز است.

 

وی افزود: با پیگیری انجام شده قرار است از محل ماده ۵۶ و فاینانس داخلی هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به بهسازی، نوسازی و احداث شبکه جدید فاضلاب آبادان اختصاص یابد.

 

مهرانفر همچنین سرقت درب‌های منهول را یکی از مشکلات شبکه فاضلاب در شهرستان آبادان دانست و گفت: به طور متوسط روزانه ۲۵ تا ۳۰ درب منهول سرقت می‌شود که این امر علاوه بر خسارت مالی باعث پس زدگی فاضلاب در سطح شهر آبادان شده است.

https://hoorkhabar.ir/692269کپی شد!
51
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.