بی نقشی اداره کل کار خوزستان و استخدام نیروهای بومی در پتروشیمی های استان

به گزارش هورنیوز؛ یکی از موضوع هایی که همواره در استان خوزستان جزو مهمترین مطالبه های عمومی بوده، استخدام نیروهای بومی توسط صنایع پرشمار مستقر در این استان است.

 

این موضوع پس از اعلام برگزاری آزمون استخدامی در شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، بلافاصله از سوی مسئولین بندر ماهشهر و مسئولین استانی مطرح و در پی آن خواستار جذب نیروهای بومی شدند.

 

ائمه جمعه بندرماهشهر شهرک طالقانی و شهر چمران نیز در خطبه های نمازجمعه از درخواست به وزارت نفت برای بستن درهای استخدامی پتروشیمی‌های این منطقه به روی غیربومی‌ها صحبت کردند و اعلام داشتند تا زمانی که ۲۰ هزار جوان بیکار این منطقه استخدام نشده اند نباید راه را برای غیربومی‌ها بازکرد.

 

استخدام نیروهای بومی با در نظر داشتن این موضوع که استان خوزستان در صدر استان هایی با بیشترین میزان بیکاری قرار دارد، یک خواسته بر حق و کاملا به جا است اما در فرآیند استخدامی ها به خصوص در برخی از صنایع که نیاز به نیروهای متخصص است نباید از واقعیت دور شد که تامین همه نیروهای متخصص مورد نیاز پتروشیمی ها در منطقه امکان پذیر نیست به همین دلیل نمی توان انتظار جذب صد در صدی استخدامی از سوی پتروشیمی ها را داشت.

 

در این میان اداره کل کار می تواند نقش مهم و اثرگذاری را ایفا کند اما ظاهرا این ارگان اثرگذار عملکرد قابل قبولی ندارد و در برابر ورود نیروهای غیربومی واکنش چندانی از خود نشان نداده است.

 

لیست بیمه تمامی شرکت های پتروشمی زیر دست مسئولین اداره کار رد می شود و آنها به راحتی و با یک پالایش ساده می توانند تعداد نیروهای غیربومی و پست هایی که در اختیار گرفته اند را شناسایی کنند و صحت و سقم ادعاهای پتروشیمی ها در مورد استخدام نیروهای بومی و غیربومی را بسنجند اما اینکه آیا اداره کار چنین اقدامی را انجام داده یا خیر سوالی است که صرفا باید از مسئولین این اداره پرسید.

 

در آزمومن استخدامی پیش رو، اداره کار می تواند اثرگذاری مثبتی داشته باشد و ضمن در تهیه مشاغل مورد نیاز پتروشیمی بندر امام (ره)، لیستی از نیروهای آماده به کار (در صورت در اختیار داشتن) را به پتروشیمی ارائه نماید.

 

به این صورت می توان جلوی استخدام نیروهایی که همتراز آنها در منطقه وجود دارد، گرفته شود.

 

در همین راستا بنا داشتیم گفت و گویی را با ارسلان غمگین مدیرکل اداره کار استان خوزستان داشته باشیم که متاسفانه وی پاسخگوی خبرنگار هورنیوز نبود.

https://hoorkhabar.ir/691211کپی شد!
130
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.