نماینده مجلس در بیان انتقادات خود نباید به شخصیت افراد توهین کند

هورنیوز – در کارنامه چند ماه آغازین مجلس یازدهم تصویب و پیگیری چندین طرح دو فوریتی در حوزه مسکن، تامین کالاهای اساسی مردم و کنترل نرخ نهاده های دامی و کشاورزی به ثبت رسیده است، اما در کنار چند ماه تلاش پارلمانی ها برای بهبود وضعیت کشور شاهد انتقادهای تند و بعضا توهین آمیز برخی از نمایندگان نسبت به مسئولان اجرایی کشور و حتی شخص رئیس جمهور بودیم.

 

در همین زمینه مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نکاتی که باید مورد توجه همه افراد قرار گیرد جایگاه حقیقی و حقوقی دیگران است. باید زمان مطرح کردن انتقادات نسبت به مسوولان اجرایی و کارگزاران نظام نظیر وزیر یا رئیس جمهور شخصیت حقیقی و حقوقی افراد را مدنظر قرار داده و انتقادهای خود را در جهت سازندگی و اصلاح امور با ادبیات مناسب مطرح کنیم. هر نقدی باید سازنده باشد و فارغ از هر گونه توهین به افراد صورت گیرد. هدف اصلی ما باید مطرح کردن مشکلات و پیدا کردن راه حل مناسب برای حل آنان باشد.

 

وی تصریح کرد: در این مجلس ما شاهد تذکرات نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور بودیم به عنوان مثال بنده و همکارانم در خصوص واگذاری‌های شرکت هفت تپه مشکلات را مطرح کردیم و یا در بحث افزایش قیمت کودهای شیمیایی و همچنین توزیع نامناسب آن تذکرات خود را به مسوولان امر مطرح کردیم و… در همه این موارد مطالبه گری ما در چارچوب قانون بود و هدف اصلی اصلاح امور می‌باشد. از سوی دیگر ما نباید به کسی تهمت بزنیم و یا به فردی اهانت کنیم و نمایندگان نمی‌توانند حکم قطعی در خصوص یک فرد مطرح کنند. بلکه وظیفه صدور حکم و برخورد قضایی با دستگاه قضایی کشور است. از سوی دیگر بعضا تذکرات نسبت به یک فرد وارد نمی‌شود بلکه به یک تشکیلات و یا وزارتخانه باز می‌گردد، ما حق نداریم در بیان انتقادات خود به شخصیت افراد توهین کنیم.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: همه ما کارگزاران نظام جمهوری اسلامی هستیم کاربرد ادبیات نامناسب باعث ناامید شدن مردم می‌شود اما اگر نقد سازنده داشته باشیم جلوی تخلفات به موقع گرفته شده و از پایمال شدن حقوق مردم نیز جلوگیری می‌شود. تذکرات نباید همراه با تنش و توهین باشد چرا که هم در داخل مردم ناامید می‌شوند و هم منجر به سوء استفاده دشمنان در خارج از کشور می‌گردد. نه اعتقادات دینی ما و نه اخلاق و منش فرهنگ ایرانی به ما اجازه نمی‌دهد به شخصیت افراد توهین کنیم.

https://hoorkhabar.ir/689373کپی شد!
55
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.