بعضی افراد در ادارات چندین سال کار مردم را عقب انداخته اند!

هورنیوز – غلامرضا شریعتی ظهر امروز (یکشنبه ۱۲ مهر) در اولین جلسه راهبری توسعه مدیریت خوزستان، با اشاره به اینکه نظام اداری و دیوان‌سالاری کشور بر اساس شاخص‌ها بنا شده اظهار کرد: دستگاه‌ها بر اساس برخی شاخص‌ها باید ارزیابی شوند این ارزیابی هر ساله صورت می‌گیرد و دستگاه‌هایی که شرایط بهتر، کارآمدتر و بهره‌وری در آنها بالاتر است و خدمات‌دهی بیشتری انجام می‌دهند، انتخاب می‌شوند و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: ممکن است بعضی دستگاه‌ها جزء سیستم‌های دیگر باشند که خوب هستند اما با چارچوب‌ها و آیتم‌های ما مرتبط نباشند و این امور را رصد نکنند.

 

وی با بیان اینکه اگر آیتم‌‌ها تخصصی داشته باشیم، مثمرثمرتر خواهد شد افزود: به طور مثال ارزیابی شود در حوزه اقتصادی بانک‌ها و شهرک‌ها در طول یک سال چند واحد را به چرخه بازگرداندند؛ این مسائل جزء شاخص‌هایی است که می‌تواند عملکرد محور شود.

 

شریعتی اضافه کرد: باید دید در این زمینه در سال اقتصاد مقاومتی و جهش تولید چه تعداد واحد تعطیل شده را بازگرداندیم یا چند کار نیمه‌تمام را با حمایت و همت به اتمام رسیده؛ به طور مثال در خرمشهر کشتارگاهی وجود داشت که ۲۵ سال متروکه بود که با جذب سرمایه‌گذاری اکنون یکی از بهترین کشتارگاه‌های کشور است.

 

وی ابراز کرد: پس این موارد می‌تواند شاخص ارزیابی باشد و باید دید سازمان چقدر به این شاخص‌ها عمل کرده و در این مسیر گام برداشته چراکه جزء مواردی است که باید موثر ‌باشد.

 

شریعتی با اشاره به اینکه باید راندمان کار در نظام اداری بررسی شود عنوان کرد: باید بررسی شود که هر فردی برای انجام کار چقدر به زمان نیاز دارد؛ ما می‌بینیم در برخی سازمان‌ها نظارت و حساسیت زیاد است اما مشاهده شده فردی چندین سال کارش در آن سازمان انجام نشده، پس اگر ما بخواهیم امتیازی بدهیم راهی وجود ندارد و این نارضایتی و سوء عملکرد واضح است.

 

وی با بیان اینکه اگر در انجام کارها خوب عمل نکنیم به نارضایتی عمومی و مشکلات جدی در جامعه منجر می‌شود اذعان کرد: هر چه سیستم روان‌تر و حرکت رو به جلو داشته باشد، می‌تواند موثرتر باشد، سیستم الکترونیک برای همین موضوع است تا دخالت‌های افراد به حداقل برسد و کار مردم سریع‌تر انجام شود.

 

رئیس شورای راهبردی توسعه مدیریت خوزستان این نظارت‌ها و آیتم‌بندی‌ها را محرکی برای رشد سیستم دانست و خاطر نشان کرد: این امر می‌تواند مدیر را متعهد و پاسخگو کند تا کار بهتری انجام دهند و شرایط بهتری بر سیستم حاکم شود.

 

وی یاد آور شد: امیدوارم بین دستگاه‌ها رقابت تنگاتنگ شود و امتیازات آنقدر بالا رود که نتوانیم به راحتی دستگاه‌های برتر را انتخاب کنیم که اگر در این مسیر پیش برویم رضایتمندی مردم، بهره‌وری بیشتر و با بالا رفتن امتیاز و خدمات‌دهی بهتر در ذهن مردم بیشتر خواهد شد.

شبستان

https://hoorkhabar.ir/689299کپی شد!
117
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.