اظهارات نائب رئیس انجمن کارفرمایان لوازم خانگی صحیح نیست/ قیمت ایزوسیانات خارجی به مراتب بالاتر از قیمتهای فروش فعلی پتروشیمی خلیج فارس است

به گزاش هورنیوز، روز گذشته نائب‌رئیس انجمن کارفرمایان لوازم‌خانگی در رابطه با افزایش قیمت مواد اولیه‌ی ایرانی گفت: یورتان بعنوان یکی از این مواد متعلق به هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس تا ۱۰۰درصد افزایش قیمت داشته است و نقش این پتروشیمی در گرانی لوازم خانگی مشخص است.

 

در همین زمینه و پس از مشخص شدن اینکه اظهارات نایب رئیس انجمن کارفرمایان لوازم خانگی متوجه کدام زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس است، شعبانلو مدیر روابط عمومی پتروشیمی کارون در اینخصوص به خبرنگار ما گفت: توجیه نائب رئیس انجمن کارفرمایان لوازم خانگی در رابطه با دلیل افزایش قیمتهای نجومی لوازم خانگی دقیق نیست.

 

وی افزود: طی دوسال گذشته قیمت محصولات ایزوسیانات حدود ۱۵۰۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده، که علیرغم زیان پتروشیمی ها از قیمت جهانی تبعیت شده است. با این حال لوازم خانگی بصورت مستمر در حال افزایش قیمت است.

 

شعبانلو گفت: با کاهش محدودیتهای کرونا در بازار جهانی قیمت ایزوسیانات به دلیل افزایش شدید تقاضا افزایش یافته و به تبع آن قیمت داخلی محصول نیز افزایش داشته است.

 

مدیر روابط عمومی پتروشیمی کارون افزود: در تولید هر دستگاه یخچال حدودا ۶ کیلوگرم MDI مصرف می شود که با قیمت جدید ۳۸۰۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم، کل اثرگذاری ایزوسیانات بر تولید یخچال نسبت به قبل از افزایش قیمت حدود ۱۳۸ هزار تومان است، کمتر از ۱٪ است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طی دوسال گذشته این محصول پتروشیمی با زیان فروخته شده و قیمت کالای نهایی افزایشی بوده و با عنایت به سهم ناچیز ایزوسیانات در قیمت تمام شده یخچال، ادعای مطرح شده صحیح نیست و البته بدون شک تولیدکنندگان نیز به خوبی می دانند قیمت ایزوسیانات خارجی با نرخ ارز فعلی به مراتب بالاتر از قیمتهای فروش فعلی پتروشیمی خلیج فارس است .

https://hoorkhabar.ir/688938کپی شد!
81