مدیران پروازی و استخدام‌ نیرو‌های غیر بومی از جمله مشکلات بزرگ خوزستان است

هورنیوز – نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: در سفر چهار روزه رئیس مجلس شورای اسلامی که در بعد نظارتی قوه مقننه انجام شده است، آقای دکتر قالیباف از مناطق مختلف استان بازدید میدانی کرد.

 

مجتبی یوسفی افزود: قبل از این سفر در حدود چهل روز در جلسات مختلف با مسئولان مربوطه مشکلات و موضوعات آستان مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: اولویت اول مجلس یازدهم بعد نظارتی می‌باشد و در همین راستا به زودی سامانه‌ای در خصوص پیگیری‌ها و برنامه‌های سفر رئیس مجلس شورای اسلامی راه اندازیو به صورت شفاف به مردم در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۷۶۰ میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل خرد در استان با سود چهار درصد پرداخت می‌شود، بیان کرد: از این میزان وام برای ایجاد ۱۰ هزار شغل به زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار پرداخت می شود.

 

یوسفی یکی از درخواست‌های نمایندگان خوزستان اختصاص اعتبار برای اجرای طرح‌های زیرساختی در استان در بودجه سال آینده و تعیین احکام دائمی برای طرح‌های محرومیت زدایی خوزستان در برنامه پنج ساله هفتم اعلام کرد و ادامه داد: این موضوع را با جدیت دنبال و پیگیری می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: علیرغم جاری بودن پنج رودخانه در خوزستان، بیش از ۷۰۰ روستای استان دچار تنش آبی است و با پیگیری‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۰ عمده مشکل این روستا برطرف می‌شود.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مردم خوزستان و موافقت با اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای موضوع آب وفاضلاب استان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۵۰ میلیون یورو اختصاص یافته و قرار شد با قیمت روز ارز نمایی این اعتبار به ریال تبدیل و برای اجرای طرح فاضلاب استان هزینه شود.

 

یوسفی با اشاره به اخباری در خصوص واگذاری شرکت‌های مستقر در استان از جمله ملی حفاری، نیروگاه رامین و پالایشگاه آبادان گفت: نمایندگان مردم در مجلس نظارت جدی در خصوص این واگذاری انجام و اجازه نمی‌دهند مشکلاتی به مانند شرکت نیشکر هفت تپه ایجاد شود.

 

وی افزود: در خصوص واگذاری باشگاه‌های زیر پوشش وزارت نفت در استان از جمله باشگاه‌های نفت مسجد سلیمان و آبادان در جلسه‌ای با وزیر نفت این موضوع نیز پیگیری و بررسی می‌شود.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی همچنین از برگزاری و پیگیری مترو اهواز با حضور مسئولان شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و معاون عمرانی وزارت کشور در کمیسیون عمران مجلس خبر داد و بیان کرد: در این نشست مسائل فنی مترو اهواز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

مجتبی یوسفی مدیران پروازی و استخدام‌های نیرو‌های غیر بومی در استان را از جمله مشکلات استان بیان کرد و گفت: در خصوص اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و تامین آب آن، رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو نشستی برگزار کرد، زیرا اجرای این طرح موجب اشتغالزایی و رونق تولیدات کشاورزی و تامین زنجیره غذایی می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/688655کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.