سالانه ۹۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری پرداخت می کنیم/ نکونام در تیم فولاد می ماند

هورنیوز – علی محمدی شامگاه سه شنبه چهارم شهریورماه در نشست با اصحاب رسانه در خصوص مسئولیت های اجتماعی اظهار کرد: همه ی شرکت ها وظیفه دارند در محل پیرامونی خود فعالیت های اجتماعی انجام دهند، تمام تلاش شرکت فولاد خوزستان نیز همین بوده اما ممکن است کوتاهی هایی نیز رخ داده باشد.

 

وی افزود: انجام مسئولیت های اجتماعی پایداری اجتماعی، اقتصادی و امنیتی را به دنبال دارد و این حوزه همانند تولید بخشی از مقوله ی اقتصادی است.

 

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: فولاد خوزستان از ابتدای امسال ۶۹ درصد از فروش داخلی خود را به صنایع داخل استان که هفت شرکت نوردی هستند اختصاص داده و بیشتر کمک ما به شرکت گروه ملی و فولاد اکسین بوده است.

 

محمدی خاطرنشان کرد: از سال گذشته شرکت فولاد خوزستان تعهد دارد که به صنایع داخلی استان به خصوص صنایعی که در سال های قبل تعطیل شده بودند کمک کند در همین راستا به شرکت های گروه ملی و فولاد اکسین مواد اولیه دادیم به طوری که فولاد اکسین که در سال ۹۷ به حالت ورشکسته درآمده بود و یک شرکت زیان ده محسوب می شد اکنون به سودآوری رسیده وعمده دلیل این موضوع حمایت های فولاد خوزستان است.

 

اولویت اصلی شرکت فولاد خوزستان حمایت از صنایع داخلی استان

وی تاکید کرد: اولویت اصلی شرکت فولاد خوزستان حمایت از صنایع داخلی استان است و این سیاست را همچنان ادامه می دهیم گرچه ستاد تنظیم بازار و وزارت صنایع یکسری سیاست هایی دارند مبنی بر اینکه تمام شرکت های فولادی باید محصولات خود را به بورس عرضه کنند اما با این حال حمایت خود را ادامه می دهیم.

 

رشد ۳۷۷ درصدی ارزش سهام فولاد خوزستان

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: از مردادسال ۹۸ تا مرداد امسال رشد ارزش سهام فولاد خوزستان نسبت به تمام شرکت های فولادی در کشور بیشتر بوده، در این مدت فولاد خوزستان ۳۷۷ درصد، ذوب آهن اصفهان ۲۹۶ درصد، فولاد مبارکه ۲۹۴ درصد و فولاد خراسان ۱۸۰ درصد رشد ارزش سهام داشته اند.

 

فولاد خوزستان سالانه به طور میانگین یک میلیارد دلار ارز آوری داشته است

محمدی با اشاره به اینکه باتوجه به اینکه نفت ما تحریم شده صنایع فولاد به خوبی می توانند جایگزین نفت شوند و برای کشور ارز آوری داشته باشند، عنوان کرد: در دو سال گذشته سالانه به طور میانگین شرکت فولاد خوزستان یک میلیارد دلار ارزی آوری برای کشور داشته است.

 

وی بیان کرد: نکته ی مهم این است که فولاد خوزستان جزو چند شرکت اولی است که تمام ارز آوری که داشته را بلافاصله در سامانه نیما به بانک مرکزی تحویل می دهد که می تواند در این شرایط اقتصادی کمک خوبی به کشور کند.

 

انجام ۱۰۱ پروژه ی زیست محیطی توسط فولاد خوزستان/ اجرا ۲۷ پروژه ی زیست محیطی دیگر ظرف چهار سال آینده

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در خصوص آلایندگی ها اظهار داشت: در سالیان گذشته برای کاهش آلایندگی ها ۱۰۱ پروژه زیست محیطی اجرا کردیم که حدود ۱۸۸ میلیارد تومان برای آن ها هزنیه شد همچنین برای چهارسال آینده ۲۷ پروژه ی بزرگ زیست محیطی دیگر داریم که ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاهش آلایندگی صرف خواهد شد.

 

سالانه ۹۰ میلیارد تومان برای انجام پروژه های زیست محیطی به شهرداری پرداخت می کنیم

محمدی با بیان اینکه سالانه حدود ۹۰ میلیارد تومان به عنوان عوارض آلایندگی برای انجام پروژه های زیست محیطی به شهرداری پرداخت می کنیم، خاطرنشان کرد: براساس استانداردها هرشرکت باید ۲۵ درصد محیط فعالیت خود را به فضای سبز اختصاص دهد، شرکت فولاد خوزستان ۴۸۰ هکتار است که براین اساس باید ۱۰۰ هکتار آن فضای سبز باشد اما در حال حاضر ۵۰۵ هکتار به فضای سبز داخل مجموعه و محیط پیرامونی آن اختصاص دارد که سالانه حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه ی نگهداری این مقدار فضای سبز می شود.

 

احداث درمانگاه تخصصی قلعه چنعان توسط فولاد خوزستان

وی با اشاره به اینکه در سال جاری پروژه ی فضای سبز ۲۴ هکتاری در منطقه ی قلعه چنعان توسط فولاد خوزستان افتتاح می شود، تصریح کرد: یک درمانگاه تخصصی در منطقه قلعه چنعان آماده بهره برداری است همچنین عملیات اجرایی یک بیمارستان ۹۶ تخت خوابی در منطقه ۳۰۰ دستگاه اهواز شروع شده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد که قرار است ظرف دو سال آینده تکمیل شود.

 

اشتغال ۸۱ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت فولاد خوزستان

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان یادآور شد: در صنعت فولاد خوزستان حدود ۱۱ هزار نفر به صورت مستقیم و حدود ۷۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند.

 

سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد تومان در فولاد خوزستان ظرف چهارسال آینده

محمدی ضمن عنوان اینکه مصوب شده ظرف چهارسال آینده حدود هشت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته باشیم، ادامه داد: باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور و اینکه بودجه های عمرانی به دلیل افزایش تحریم ها و مشکلاتی که در ارزی آوری به وجود آمده صفر استف به صورت طبیعی محرومیت ها بیشتر می شود که فولاد خوزستان وظیفه ی خود می داند به محرومیت زدایی کمک کند اما هر دستگاه های متولی باید به وظیفه ی خود عمل کنند که وضعیت شهر و استان بهتر شود.

 

برگزاری آزمون استخدامی در فولاد خوزستان

وی اضافه کرد: سال گذشته یکی از شرکت های تابع فولاد خوزستان به نام یاوران فولاد یک آزمون استخدامی از بین فرزندان بازنشسته این شرکت برگزار کرد که حدود ۲۰۰ نفر جذب شدند امسال نیز معاونت منابع انسانی ما نیازسنجی از نیروی انسانی انجام داده و طبق این برآورد اگر بتوانیم از هیات مدیره ی شرکت مجوز جذب نیرو را بگیریم یک آزمون استخدامی به صورت سراسری برگزار خواهیم کرد.

 

کاهش صادرات فولاد خوزستان

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تاکید کرد: شرکت فولاد خوزستان در پنج ماهه ی سال جاری حدود ۲۲۰ میلیون دلار صادرات داشته است که نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش صادرات داشته ایم که این امر به دلیل حمایت از صنایع داخلی کشور بوده است.

 

نکونام در تیم فولاد می ماند

محمدی رییس هیات مدیره باشگاه فولاد خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود بیان داشت: یکی از ارکان اصلی موفقیت یک تیم هماهنگی، همدلی و وحدت بین مدیریت، کادر فنی و بازیکنان است که یکی از دلایل موفقیت تیم فولاد خوزستان نیز همین موضوع بود.

 

وی افزود: تیمی که موفق است تصمیم گیران آن سعی می کنند عوامل کادر فنی را حفظ کنند برای همین صحبت شده که سعید آذری و جواد نکونام در فصل جدید نیز با تیم فولاد خوزستان همکاری داشته باشند و تاکید کرده ایم که تیم قوی و محکمی را برای فصل آینده داشته باشیم.

https://hoorkhabar.ir/688398کپی شد!
27
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.