یکی از مهم‌ترین مشکلات صنایع خوزستان چیست؟

هورنیوز – علیرضا طباطبایی عضو هیات ‌مدیره انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان اظهار کرد: تلاش می‌شود تا این درخواست صنایع کوچک استان در صحن شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان نیز مطرح شود.

 

وی با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر بین صنایع کوچک و بزرگ استان اظهار کرد: خوزستان قطب دوم فولاد کشور محسوب می‌شود که به محلی مناسب برای صنایع بزرگ تبدیل شده و به همین امید نیز صنایع کوچک شروع به شکل‌گیری کرده‌اند.

 

وی تصریح‌کرد: بر همین اساس لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان برابر رسالتی که بر عهده دارد به‌عنوان یک پل ارتباطی بین صنایع کوچک و بزرگ عمل کرده تا نیازهای هر دو طرف تامین شود.

 

عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان ادامه ‌داد: اکنون فولاد اکسین تولید‌کننده مهم‌ترین مواد اولیه صنایع داخلی استان است اما به‌دلیل فرآیندهایی، ورق‌های فولادی به تهران ارسال می‌شوند و واحدهای تولیدی در خوزستان برای تامین مواد مورد نیاز خود باید هزینه‌های زیادی برای تهیه آن پرداخت کنند.

 

وی یکی از مشکلات مهم صنایع استان را نبود مواد اولیه کافی دانست و گفت: به ‌همین منظور از شرکت فولاد اکسین خواسته می‎شود بخشی از تولید ورق‌های فولادی خود را تحت عنوان سهمیه داخلی به صنایع استان اختصاص دهد. علیرضا طباطبایی از فولاد اکسین خواست با اختصاص ماهانه بین ۵۰۰ تا یک هزار تن ورق تولیدی این شرکت به صنایع کوچک استان موافقت کند.

https://hoorkhabar.ir/687919کپی شد!
55