تلاقی مدفوع انسان و آب شرب در برخی از مناطق خوزستان

هورنیوز – موضوع آلودگی آب آشامیدنی مردم اهواز از مدت ها پیش نقل محافل است و از سوی رسانه های گوناگون مورد بررسی قرار می گیرد و واکنش های گوناگونی نیز در پی دارد.

 

در دوران های گوناگون موضوع بهداشت و کیفیت آب شرب مردم اهواز مورد انتقاد شهروندان قرار گرفت و اعتراض هایی نیز به این مسئله شد.

 

همچنین خبرنگاران و رسانه های مختلف نیز در این ارتباط گزارشات زیادی نوشتند ولی همچنان ساکنان این کلانشهر نمی توانند از آب لوله کشی برای آشامیدن استفاده کنند و مجبورند آب تصفیه کن نصب کنند و یا اینکه آب شرب خود را بخرند.

 

آب و فاضلاب در درون لوله ها مخلوط می شود

در همین ارتباط دکتر سید محمد علوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رئیس مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: متاسفانه در خیلی از مناطق استان خوزستان به ویزه در مناطق روستایی و حاشیه شهر که تصاویر زننده آن منتشر شده است و همه هم دیده اند فاضلاب در سطح است و لوله های انتقال آب غرق در این فاضلاب هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه بیان کرد: بیشتر لوله های انتقال آب شکستگی دارند و اتصالاتشان درز، ترک و یا دچار شکستگی شده اند این مسئله سبب می شود که آب و فاضلاب در درون لوله ها مخلوط شود و مردم آبی را بخورند که به مدفوع انسانی آغشته است.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: در نتیجه این موضوع سبب می شود که تمام عوامل میکروبی که از طریق آب به بدن انسان منتقل می شوند سلامت انسان را تهدید کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: علاوه بر بیماری هپاتیت a، هیپاتیت b را هم داریم، التور را هم داریم آمیبیازیس را هم داریم هزاران بیماری وجود دارد که می تواند سلامتی مردم استان خوزستان را به مخاطره بیندازد.

 

سلامتی مردم با مشکل مواجه می شود

دکتر علوی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما بیماری هایی است که از طریق آب منتقل می شوند بنابراین وقتی آب آلوده شد قطعا سلامتی مردم با مشکل مواجه می شود و مورد تهدید قرار می گیرد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد: وقتی سلامتی مردم مورد تهدید قرار گرفت بدن های آنها ضعیف می شود و برای مبتلا شدن به بیماری کرونا مستعد می شوند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین اتفاقی در اهواز افتاده است، گفت: بله چنین مسئله ای وجود دارد و بارها و بارها هم مرکز بهداشت غرب اهواز و هم مرکز بهداشت شرق اهواز اعلام جرم و شکایت کردند.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پایان سخنان خود اظهار کرد: ما این مسئله را در شورای سلامت استان بارها و بارها مطرح کردیم، یکی از مسائل مهمی که در استان خوزستان داریم مسئله آب و فاضلاب است.

علم و فن آوری

https://hoorkhabar.ir/687337کپی شد!
157