استفاده از کارگران موقت در نانوایی‌ها، از دلایل کاهش کیفیت نان در خوزستان

هورنیوز – امید جهان‌نژادیان اظهار کرد: افزایش کیفیت گندم، بهبود تاسیسات ذخیره‌سازی، استفاده از تکنولوژی‌های به روز شده و بهره بردن از نیروهای متخصص در صنعت آرد و همچنین به‌سازی و به‌روزرسانی واحدهای نانوایی، تنها بخشی از مولفه‌های تاثیرگذار در جهت ارتقای کیفیت نان تولیدی است.

 

وی افزود: علاوه بر شرایط نامناسب آب و هوایی خوزستان؛ نبود کارگران حرفه‌ای و استفاده از کارگران موقت، یکی از دلایل بروز تخلفات و کاهش کیفیت نان تولیدشده در نانوایی‌ها است.

 

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: به دلیل شرایط نامساعد شغلی و پایین بودن دستمزد، اغلب کارگران نانوایی در بازه کوتاه مدتی در این حرفه باقی می‌مانند و این مساله باعث شده تلاش‌های مشترک ما با سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش بیش از ۱۱ هزار نیروی نانوایی‌های استان خوزستان در راستای ارتقای کیفیت نان، به نتیجه مطلوبی ختم نشود.

 

جهان‌نژادیان بیان کرد: راه حل این معضلات نان خوزستان، رقابتی شدن تولید نان و ساماندهی نیروی انسانی حاضر در این شغل و افزایش نظارت است و تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی خدمات نانوایان، بر عهده کارگروه گندم، آرد و نان استان خوزستان است و این اداره‌کل تنها یک عضو از چندین عضو این کارگروه است.

 

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه یکی از اهداف بزرگ هدفمندی یارانه‌ها حذف ضایعات و ارتقای کیفیت تولید نان بوده است، گفت: نان غذای اصلی و روزانه عموم مردم است و به همین دلیل، باید به سلامت و کیفیت آن توجه جدی شود.

 

جهان‌نژادیان تصریح کرد: از زمان برداشت گندم در مزارع تا رسیدن آرد به واحدهای نانوایی، پروسه بزرگ و پرهزینه‌ای طی می‌شود و بنابراین برنامه‌ریزی جهت ارتقای کیفیت آرد و نان، یکی از الزامات حفاظت از منابع و سلامت مردم است.

 

وی ادامه داد: در گذشته به علت پایین بودن بهای تمام‌شده در تولید نان، شاهد استفاده از نان برای مصارف خوراک دام بودیم و این گونه سرمایه عظیم دولت که برای تولید نان به کار گرفته می‌شد به هدر می رفت اما در شرایط فعلی چنین معضلی وجود ندارد.

 

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: باید تمام تلاش خود را جهت افزایش بهره‌وری و تولید با راندمان بالا به کار گیریم تا سطح کیفی نان همراه با سایر مولفه‌های رشد یکسان شود.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/687010کپی شد!
73