دولت هیچ برنامه ای برای کاهش قیمت مسکن ندارد/ بود و نبود بعضی مسئولین فرقی نمی کند/چوئبده بیشترین و بهترین بستر را برای آبزی پروری دارد/وزیر بهداشت و نمایندگانش در خوزستان مستقر می شوند

طی سالهای گذشته بعضی اظهار نظرهای ماندگار، تذکرات، فعالیت ها و… نمایندگان مجلس در صحن و رسانها و … موجب از میان برداشتن برخی مشکلات این دیار شده که این خود جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین به تعداد بسیار زیاد عدم فعالیت و پیگیری و لابیگری نابه جا و … حاصلش مشکلات بیشمار امروز خوزستان گشته است. از این رو پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز قصد دارد همه اظهارات، فعالیت ها، عدم پیگیری ها و … نمایندگان استان خوزستان را در قالب بسته خبری “با نمایندگان خوزستان در مجلس” در طول هفته منعکس نموده و پیگیری کند، باشد که این مهم باعث کاهش مشکلات خطه زرخیز خوزستان شود و مردم شریف این استان از نحوه عملکرد نمایندگان خود در مجلس اطلاع کامل داشته باشند.

 

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت نابسامان بازار مسکن گفت: متأسفانه شاهد افزایش بی‌رویه و سرسام آور قیمت در همه زمینه‌ها از جمله مسکن هستم که به عنوان وکلای ملت، شرمنده مردم هستیم.

 

وی با بیان اینکه دولت در مباحث اقتصادی هیچ برنامه‌ای ندارد، ادامه داد: دولت در هفت سال گذشته هیچ سیاستی برای کنترل قیمت، بازار و تولید مسکن نداشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه ما برای کنترل قیمت مسکن نیاز به تولید یک میلیون واحد مسکونی داریم، ادامه داد: در حال حاضر در حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی توسط مردم ساخته می‌شود که این کفاف تقاضای بازار را نمی‌دهد و شاهد این هستیم که دولت هیچ برنامه برای تولید خانه و متعادل کردن بازار ندارد؛ یعنی هیچ سیاستی توسط انبوه‌سازان، شرکت‌های دولتی و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه انجام نگرفته است.

 

وی با بیان اینکه برای حل معضل مسکن و کاهش قیمت آن باید یک بسته ویژه برای تولید داشته باشیم و نظارت را تقویت و جلوی دلال بازی‌ها را گرفت، ادامه داد: برای قیمت گذاری مسکن ۲ بخش وجود دارد یک بحث قیمت زمین است که بسیار هم تأثیرگذار است که سفته‌بازی در این بخش است و بخش دیگر مصالح ساختمان است که قیمت آن مشخص است اما برای کاهش قیمت مسکن باید مانند برخی از کشورها قیمت زمین را حذف کنیم تا سفته بازی در بازار مسکن برداشته شود.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس بیان داشت: در بحث نظارت روش گرفتن مالیات غلط است، پایه دریافت مالیات باید به سمت عایدی سرمایه و اشخاصی که در تولید نیستند و سفته بازان برود. پیشنهاد ما این است که خانه‌های خالی که وارد چرخه نمی‌شوند تا یک سال تنفس داده شود پس از آن باید به صورت پلکانی از مالکان مالیات دریافت شود به گونه‌ای که مثلا بعد از ۵ سال، ۵۰ درصد قیمت خانه از افراد مالیات اخذ شود تا داشتن خانه برای مالکان دیگر صرفه اقتصادی نداشته باشد و در نهایت فرد مجبور می‌شود آن را به چرخه بازگرداند.

 

وی همچنین با اشاره به مشکلات معیشتی مردم  گفت: سوال مهمی که در این برهه حساس وجود دارد، علت اصلی گران شدن ارزاق اصلی مردم چیست؟ چرا کسی نیست که برای مردم توضیح دهد. گرانی های لجام گسیخته ای که اتفاق افتاده است، بر چه اساس صورت گرفته است، بنابراین باید مسئولان ذی ربط در این خصوص برای مردم توضیح دهند.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با مشاهده وضعیت معیشتی مردم می توان فشار را بر روی آنها درک کرده و ادامه این وضعیت باعث شده بسیاری از مردم بیکار شده و به دلیل عدم داشتن درآمد پایدار، برای ادامه زندگی دچار مشکل شوند.

 

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: قیمت اجناس و مایحتاج زندگی مردم در حال افزایش است و متاسفانه نظارتی صورت نمی گیرد، قیمت حبوبات، برنج، نان فشار سنگینی را برای خانواده های بی بضاعت و کم بضاعت ایجاده کرده که این وضعیت بسیار اسف ناک است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی چه وظایفی دارند؟ چرا هیچ مسئولی پاسخگوی کم کاری های خود نیست؟ آیا بود و نبود آنها فرقی می کند؟ لذا باید برای بهبودی شرایط معیشتی مردم فکری جدی کرد و اقداماتی صحیح و عملی انجام داد.

 

از سویی دیگر در دیدار سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس، با معاون هماهنگ کننده توزیع برق کشور، توافقاتی جدید برای توسعه صنعت برق شهرستانهای شوشتر و گتوند انجام شد.

در دیدار سهراب گیلانی با غلامعلی رخشانی مهر تکمیل پست های ۱۳۲ کیلوولتی و تامین تجهیزات پشتیبانی در شهرستان های شوشتر و گتوند مورد توافق قرار گرفت.

 

نماینده مردم شوشتر و گتوند در این دیدار خواستار اجرای دقیق توافقات گذشته با مجموعه وزارت نیرو که تاکنون به مرحله اجرا نرسیده اند شد؛ نسبت به این موضوع از سوی معاون هماهنگ کننده توانیر کشور تعهد انجام شد

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس ، همچنین با اشاره به عقب ماندگی های حوزه انتخابیه در حوزه برق بر اجرای طرح های جدید جهت توسعه زیرساخت های این حوزه تاکید کرد.

 

در این دیدار تکمیل و راه‌اندازی پست های برق ۱۳۲ کیلو ولتی در بخش میان آب شوشتر و بخش عقیلی شهرستان گتوند مورد توافق قرار گرفت.

 

تامین هزینه احداث ساختمان اداره برق در شهر گوریه (مرکز بخش شعیبیه) از دیگر توافقات نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با معاون توانیر کشور بود.

 

از دیگر توافقات این نشست می توان به اختصاص یک دستگاه بالابر بوم بلند و یک دستگاه تریلی برای توزیع برق شهرستانهای شوشتر و گتوند اشاره کرد.

 

همچنین به منظور بررسی ظرفیت ها، توانمندی ها، مسائل و مشکلات حوزه شیلات استان خوزستان جلسه شورای معاونین سازمان شیلات این بار با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاونین و مدیران کل ستادی، رئیس موسسه تحقیقات و علوم شیلاتی کشور، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل شیلات خوزستان روز دوشنبه در محل سالن جلسات سازمان شیلات برگزار شد.

در این جلسه دکتر مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به مباحثی از جمله تغییر کاربری چندگانه مزارع میگو، افزایش قدرت موتور قایق های صیادی، احیاء مزارع چوئبده آبادان، جلب مشارکت بخش خصوصی با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و کاهش صادرات و اعتبارات، ایجاد اشتغال و فرصت سرمایه گذاری برای افراد بومی و غیربومی اشاره کرد.

 

همچنین دکتر محفوظی در تکمیل بیانات دکتر مختار ضمن اشاره به سال جهش تولید اظهار داشت: در مورد چوئبده آبادان در اروندکنار صحبت می کنیم جایی که بیشترین و بهترین بستر را برای آبزی پروری دارد؛ بنابراین در کنار تولیدات نفتی و با وجود مشکلات اقتصادی موجود می توانیم از این بستر برای درآمدزایی بهره بگیریم.

 

و خبر خوش اینکه، جلسه نمایندگان استان خوزستان با حضور دکتر نمکی مقام عالی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی روز گذشته مورخ ۱۳۹۹/۴/۲ در محل وزارتخانه برگزارشد و مصوباتی در این جلسه مورد امضای طرفین قرار گرفت.

مهمترین مصوبات این جلسه به شرح ذیل است.

۱-حضور جناب آقای دکتر نمکی در خوزستان و استقرار نمایندگان ویژه وزارت بهداشت در شهر های قرمز استان.

۲-با توجه به لزوم تقدیر از کادر درمانی و پرستاران( ایجاد) می‌گردد که موارد نظیر:

۱‌-تبدیل نیروهای کادر درمانی و پرستاران. 

۲-پرداخت فوق العاده ویژه.

 ۳- (پاداش) خاص به نیروهای درگیر باکرونا 

۴- پرداخت معوقات کارانه کادر درمانی و پرستاران.

۳-تکمیل بیمارستان طالقانی و اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان، بیمارستان ولیعصر بهبهان، بیمارستان باغملک، بیمارستان امام رضا ماهشهر، ارتقا سطح بیمارستان هندیجان، تکمیل بیمارستان ایذه.

۴-تامین تجهیزات مورد نیاز استان دربخش مقابله با کرونا شامل :ونتیلاتور. پلاسما. PCRو آمبولانس.

۵-تامین کادر پرستاری و مامور نمودن پرستاران به استان خوزستان در شرایط فعلی و حالت قرمز

۶-جایگزینی بیمارستان گلستان طبق مطالعات انجام شده در اسرع وقت

۷-اختصاص یک دستگاه (‌شتاب) دهنده به استان خوزستان.

۸-تخصیص اعتبار لازم جهت مراکز درمانی استان با توجه کسر درآمدهای اختصاصی.

https://hoorkhabar.ir/685704کپی شد!
93
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.