کمیسیون های مجلس از دست خوزستانی ها رفت/آنتن دهی موبایل و اینترنت وضعیت مطلوب ندارد/میلیون‌ها نفر نخل در حال از بین رفتن است/ارتباط بین دولت و بخش خصوصی باید تداوم بیشتری پیدا کند/وزیر نفت در خصوص وضعیت معیشتی کارگران نفتی توضیح دهد

طی سالهای گذشته بعضی اظهار نظرهای ماندگار، تذکرات، فعالیت ها و… نمایندگان مجلس در صحن و رسانها و … موجب از میان برداشتن برخی مشکلات این دیار شده که این خود جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین به تعداد بسیار زیاد عدم فعالیت و پیگیری و لابیگری نابه جا و … حاصلش مشکلات بیشمار امروز خوزستان گشته است. از این رو پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز قصد دارد همه اظهارات، فعالیت ها، عدم پیگیری ها و … نمایندگان استان خوزستان را در قالب بسته خبری “با نمایندگان خوزستان در مجلس” در طول هفته منعکس نموده و پیگیری کند، باشد که این مهم باعث کاهش مشکلات خطه زرخیز خوزستان شود و مردم شریف این استان از نحوه عملکرد نمایندگان خود در مجلس اطلاع کامل داشته باشند.

 

امروز در حالی انتخابات کمیسیون های مجلس شورای اسلامی برگزار شد که سهم نمایندگان خوزستان از هیات رئیسه کمیسیون‌ها  فقط نائب رئیسی سید محمد مولوی نمایند مردم آبادان  در کمیسیون آموزش و تحقیقات بود.

 

۱۷ نماینده دیگر خوزستان نتوانستند در هیات رئیسه ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس نقشی ایفا کنند.

 

در دوره قبل ۶ کرسی از هیات رئیسه کمیسیون‌ها متعلق به نمایندگان خوزستان بود و فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس،رئیس کمیسیون انرژی بود.

 

گفتنی است انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌های قضایی و فرهنگی، هفته پس از سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

 

علیرضا ورناصری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی چالش‌های پیش‌روی حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تحقق دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال امری لازم است. وقتی بیش از ۲۰ میلیون تراکنش بانکی صورت می‌گیرد یعنی مردم به دولت الکترونیک اعتماد داشته و منتظر تحقق آن هستند، پس چرا همچنان اجرای آن به ویژه در مناطق کمتر برخوردار با موانع و ضعف‌هایی رو به روست.

وی با انتقاد از قطع وضعیت آنتن دهی و اینترنت در استان خوزستان گفت: روند پیشرفت زیر ساخت‌های مخابرات برای انتقال اطلاعات در استان خوزستان به ویژه مسجد سلیمان مطلوب نیست. پوشش خدمات اینترنت ایرانسل و همراه اول کافی نبوده و اکثر راه‌های ارتباطاتی شهرستان مسجد سلیمان از خدمات اینترنت بی بهره است.

 

وی در پایان خواستار تعیین تکلیف وضعیت قرارداد شاغلان در دفاتر مخابرات روستایی شد.

 

از سویی دیگر حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در جریان بررسی مسائل حوزه کشاورزی با اشاره به وضعیت کشور در حوزه کشاورزی و دامداری بر لزوم تحقق امر عدالت در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: بخش کشاورزی یکی از ضرورت‌های پیشرفت کشور است. این موضوع امسال اهمیت دو چندان دارد، چرا که از سوی مقام معظم رهبری شاهد نام نهادن «جهش تولید» برای سال جاری بودیم. اگر بخواهیم تولید داخل را تقویت کنیم و در مقابل تحریم‌ها محکم بایستیم بخش کشاورزی باید از سوی تمامی عناصر حاکمیت به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که سال‌هاست بخش کشاورزی به خصوص صیفی‌کاری را درگیر کرده است، این است که برای مثال کشاورز نمی‌داند چه مقدار کاشت کند و چگونه محصول بکارد؟ به همین دلیل یک زمانی با کمبود شدید محصولات روبرو هستیم یا یک زمان با مازاد محصولات، به طوری که محصولات روی دست کشاورز می‌ماند و وی دچار خسارت می‌شود.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است وزارت جهاد کشاورزی مرکزی را برای راهنمایی کشاورزان در مورد مقدار، نوع و به صرفه‌ بودن کاشت تعبیه کنند. یکی از مسائل مهم در این حوزه این است که کشت‌های مهم و استراتژیک را حفظ کنیم که متاسفانه اکنون سیاست اعمال شده برخلاف این مهم است.

 

ناصری‌نژاد تصریح کرد: یکی از کشت‌های اصلی، بحث کشت خرما است، ولی سیاست‌های اعمالی این صنعت مهم را دارد از بین می‌برد. یکی از مشکلات در این حوزه نیز توزیع و انتقال اشتباه و نابخردانه آب است. کسانی که به این موضوع توجه ندارند عامدانه نسبت به انتقال آب اقدام می‌کنند و مافیاهایی که با لابی‌های غیرقانونی به دنبال انتقال آب هستند وضعیت نخل‌ها را در جنوب کشور ببینند، چرا که اکنون این نخل‌ها در حال از بین رفتن است.

 

وی در پایان اضافه کرد: چرا وزارت جهاد کشاورزی به فکر این صنعت مهم نیست؟ میلیون‌ها نفر نخل در حال از بین رفتن است، اما برخی به صورت غیرقانونی به دنبال موضوع انتقال آب هستند. این خلاف عدالت و خلاف مصلحت کشور است.

 

همچنین سید کریم حسینی شامگاه شنبه در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: در حوزه‌های بانکی، مالیات و بیمه مشکلات زیادی وجود دارد که باید از طریق بکارگیری افراد کارشناس در این حوزه‌ها و با همراهی دولت و مجلس در برطرف کردن این مشکلات گام برداشت.

وی ادامه داد: در دستگاه‌های مختلف اجرایی و دانشگاه‌ها افراد و چهره‌های برجسته‌ای هستند که می‌توان از آنها به عنوان متخصصان حوزه اقتصاد و کسب و کار استفاده کرد تا مشکلات موجود مورد بررسی قرار بگیرند.

 

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه افزود: مدیران استانی باید به شکل فعالی در برطرف کردن موانع پیش‌روی فعالان اقتصادی تلاش کنند تا ارتباط بین دولت و بخش خصوصی تداوم بیشتری پیدا کند.

 

حسینی بر کاربردی‌تر شدن تصمیمهای ستاد تسهیل استان در راستای جهش تولید تاکیدکرد و گفت: در این مسیر دستگاه قضایی و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با قدرت و قوت بیشتری برای تحقق جهش تولید در استان همکاری و تعامل خواهند داشت.

 

رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی از بخش خصوصی به عنوان ناجی اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: قطعا مجلس با آمادگی که دارد می‌تواند بخش مهمی از مشکلات موجود در حوزه‌های بانکی، مالیاتی و بیمه را برطرف کند تا زمینه برای فعالیت بهتر بخش خصوصی در کشور فراهم شود.

 

وی یادآورشد: نمایندگان مردم استان در مجلس برای تقویت ارتباط با بخش خصوصی نشست‌های ماهیانه خود را آغاز خواهند کرد و از مدیران دستگاه های اجرایی نیز خواسته می‌شود در این نشست‌ها حضور تاثیرگذاری داشته باشند.

 

از سویی دیگر سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب کارگران نفتی، گفت: با وجود آنکه کارگران نفتی در متمول‌ترین وزارتخانه کشور کار می‌کنند، اما در بدترین وضعیت اقتصادی و معیشتی به سر می‌برند و پیمانکار به‌عنوان کارفرما در حق آن‌ها اجحاف می‌کند و کارگران در وضعیت نامناسب اقتصادی کنونی، کمترین حقوق را با تاخیر‌های فراوان دریافت می‌کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس احقاق حق خواهد کرد، افزود: آقای ژنرال باید درخصوص وضعیت نامناسب اقتصادی کارگران و نیرو‌های خود به مجلس و مردم توضیح دهد.

 

وی ادامه داد: احقاق حق بدین معنا است که پیمانکار از حق کارگر دزدی نکند و بیمه و حقوق آن‌ها را به موقع پرداخت و پاداش پایان سال و عیدی کارگران را به درستی پرداخت کند.

 

محفوظی با بیان اینکه بسیاری از کارگران پالایشگاه آبادان نیز وضعیت بسیار نامناسبی دارند و بدون قرارداد به کار گرفته شده‌اند، اظهار کرد: هنوز به کارگرانی که بالای ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند منازل مسکونی تحویل داده نشده و این مسئله برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است.

https://hoorkhabar.ir/685509کپی شد!
87