اگر گم نشده چرا گفته شد، اگر شده چرا تکذیب می شود

هورنیوز – سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری که اعلام شده از ۲۹ هزار نمونه کرونا ۱۱ هزار مورد گم شده گفته است؛ نمونه گرفته شده در بهداشت به آزمایشگاه ارجاع می‌شود و آزمایشگاه در اختیار ما نیست چون هر واحدی فعالیت خود را انجام می‌دهد و باید پرسش را از مسئولان آزمایشگاه پرسید. یکی از مطالبه‌گرها دراین زمینه بهداشت است چون مردم جواب نمونه ها را از ما می‌خواهند و ما شرمنده می‌شویم.

 

این صحبت ها با واکنش مسئول آزمایشگاه های کرونا در خوزستان رو به رو شد و وی در یک ویدئو ادعای گم شدن نمونه های کرونا در خوزستان را به شدت تکذیب کرده و گفته تنها ۶.۹ درصد ( سه هزار و ۴۰۰ نمونه) از بیش از ۵۰ هزار نمونه اخذ شده به دلیل اشکالات نمونه ها و یا تکنیک غلط نمونه گیری قابل آزمایش نبوده اند. این مساله تا حتی ۱۰ درصد به عنوان نمونه های مخدوش، در همه آزمایشگاه ها یک استاندارد قابل قبول است.

 

از دو حالت خارج نیست یا سرپرست معاونت بهداشتی اشتباه کرده که چنین آماری را داده است یا مسئول آزمایشگاه های خوزستان واقعیت ها را نمی گوید. نمی شود که هم زمان هر دو راست بگویند و چون هر دو در حوزه تخصصی و از یک مجموعه هستند بحث هایی از قبیل سوءتفاهم و بد متوجه شدن آمار هم منتفی است.

 

یک نفر خطا کرده  و لازم است که با آن برخورد شود، اگر سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اشتباه کرده با توجه به بی اعتمادی که به کادر درمان به وجود آورده و بار روانی که در جامعه ایجاد کرده است باید پاسخگو باشد و اگر ۱۱ هزار نمونه کرونا گم شده و مسئول آزمایشگاه های کرونا در خوزستان به غلط آن را تکذیب کرده لازم است که هم جواب تکذیبی که کرده را بدهد و هم جواب چرایی گم کردن تست های کرونا را.

 

یکی از این دو مسئول حوزه سلامت، با سلامتی جامعه در خطر خوزستان بازی کرده و حداقل کار این است که با شفاف سازی و قاطعیت این مساله مورد بررسی قرار گیرد و با فرد خطاکار برخورد شود.

کاوش اخبار

https://hoorkhabar.ir/685200کپی شد!
25