خوزستان از مالیات بر ارزش افزوده نفت محروم است/ در موضوع آب و فاضلاب مشکلات متعددی داریم/اعتماد مردم به مسئولان کم شده است

هورنیوز – حبیب آغاجری نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوزستان از نظر درصد بیکاری جزء استان‌هایی است که بیشترین درصد بیکاری در کشور را دارند و این در صورتی است که این استان ظرفیت زیادی دارد.

 

او با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری افزود: با توجه به این شعار ما باید توجه ویژه‌ای به اشتغال و مسائل اقتصادی داشته باشیم و قدم‌هایی در راستای رفع بیکاری و مبارزه با فساد برداریم.

 

وی با بیان اینکه ما با استفاده از ظرفیت‌های خوزستان باید در مسیر محقق کردن این شعارها گام برداریم، به ظرفیت‌های کامل استان اشاره کرد و اذعان داشت: خوزستان همانند کشوری کوچک تمام ظرفیت‌های لازم برای کشور بودن را دارد؛ ۸۵ درصد از صنعت نفت کشور، صنایع پتروشیمی و گاز، دریا، کشاورزی و یک‌شوم آب شیرین کشور در خوزستان وجود دارد.

 

آقاجری با اشاره به اینکه نمایندگان خوزستان باید برای رضای خداوند و مردم کار کنند ادامه داد: یکی از ملزومات پیشرفت خوزستان و تحقق شعارها وحدت میان نمایندگان مجلس است؛ اگر در میان نمایندگان استان وحدت وجود داشته و آنها پیگیر مشکلات و مسائل مردم باشند و تنها به فکر جمع‌آوری رای نباشد مشکلات خوزستان حل خواهد شد.

 

وی با تاکید بر محرومیت خوزستان عنوان کرد: چرا این استان باید از مالیات بر ارزش افزوده نفت محروم باشد؛ ما نفت را تولید می‌کنیم اما مالیات بر ارزش افزوده آن به مکانی تعلق می‌گیرد که پالایشگاه در آن وجود دارد و این در صورتی است که ما نفت را تولید می‌کنیم.

 

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی به درآمدهای حاصله از صنایع اشاره کرد و یاد آور شد: ما با توجه به مالیات بر ارزش افزوده نفت و حق آلایندگی می‌تواننم بودجه خوزستان را نسبت به دیگر استان‌ها افزایش دهیم؛ تاکنون به این اعتبارات توجهی نشده بود و به همین دلیل استان خوزستان نسبت سایر استان‌ها با عقب‌ماندگی عمرانی بیشتری مواجه شود.

 

وی با اشاره به مشکلات متعدد خوزستان اضافه کرد: این استان در موضوع آب و فاضلاب مشکلات متعددی دارد و یکی از اساسی‌ترین مشکلات حوزه انتخابیه بنده مشکل آب است؛

 

آقاجاری تصریح کرد: کشاورزان ما برای کشاورزی با مشکل کم‌آبی مواجه شده‌اند؛ با وجود بارندگی‌های یک سال اخیر خبری از ریزگردها نیست اما اگر این بارندگی‌ها قظع شود ریزگردها نیز همانند سابق بر خواهند گشت.

 

وی بیان کرد: امروزه اعتماد مردم به مسئولان کم شده و ما اگر خوب کار کنیم این اعتماد به جای سابق خود برمی‌گردد و مردم با انگیزه بهتری در صحنه دفاع از انقلاب حاضر خواهند شد؛

 

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ما در موضوع مسئولیت‌پذیری اگر به دنبال افرادی باشیم که مدیریت جهادی داشته باشند و منافع مردم و کشور را بر منافع خود ارجح بدانند، قطعا مشکلات استان نیز حل خواهد شد.

شبستان

https://hoorkhabar.ir/685104کپی شد!
71