جدایی طلبان تاریخ را باز خوانی کنند

دکتر سیدسجاد طباطبایی – با نگاهی به تاریخ ایران به خصوص در ۴۰ سال اخیر خواهیم دید که استعمار جهانی و دست نشاندگان آنها در خاورمیانه همواره در تلاش بوده اند تا با تحریک عده ای در داخل و یا خارج، تفرقه افکنی ایجاد کرده تا از این رهگذر به خیال خام خودشان، بخش هایی از کشور ما را جدا کنند غافل از اینکه استعمار در ۴ دهه اخیر همه توان خود را چه با جنگ مسلحانه و نابرابر و چه با تروریسم اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه به کار بست اما پس از پایان ۸ سال جنگ تحمیلی و تحریم های پی در پی دریافت که این سرزمین، جایی نیست که آنها بتواند ذره ای از خاک آن را مصادره کنند.

با ذکر این مقدمه اشاره ای کوتاه می شود به حرکت اخیر برخی از تماشاگرنماهایی که در استادیوم یادگار امام (ره) تبریز در جریان بازی تیم های استقلال و تراکتورسازی، شعارهای جدایی طلبانه سر داده اند بپردازیم؛ خطاب به این افراد بادی گفت قبل از هر شعاری لازم است برای چند دقیقه هم که شده نگاهی اجمالی به ریشه چنین شعارهایی بیاندازند و ببینند طی سال های اخیر کسانی که چنین شعارهای سخیف و بی پایه ای را سرمی دادند از کجا سر بر آوردند.

در طی ۴۰ سال اخیر پس از انقلاب اسلامی، عده ای چنین شعارهایی را سر می دادند اما عاقبت این افراد چه شد و خیال های خامشان به کجا ختم شد؟ قطعا جای آنها چیزی جز زباله دان تاریخ نبوده و نیست؛ آنها رفتند و ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی “دماوندوار” برجای خود نشسته است.

با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از قدرت های استعماری که منافعشان را در ایران از دست رفته می دیدند از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به این انقلاب چشم پوشی نکردند؛ از تلاش برای کودتا در دل کویر طبس گرفته تا ترور سران نظام و راه انداختن جنگی نابرابر با رژیم بعثی عراق… اما همه این تلاش ها محکوم به شکست شد و عاقبت همه کسانی که به دنبال خیانت به انقلاب اسلامی و این مرز و بوم بودند چیزی جز شکست و خفت نبود.

کسانی که جایگاه والای ورزش را به محلی برای دنبال کردن منافع پلیداشان تبدیل کرده اند باید بدانند آذربایجان  ریشه در دل تاریخ این سرزمین داشته و دارد و شهدای بسیاری را تقدیم نظام اسلامی و ایران کرده است. این خطه زیبا و سرسبز شهدای والامقامی مانند مهدی باکری، جواد فکوری و شهدای گلگون کفن بسیاری را که با بذل جان خود نگذاشتند ذره ای از خاک وطن به یغما برود، تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این عده قلیل باید بدانند تلاش مذوبحانه شان، نفرت و خشم تک تک ایرانی ها را بر انگیخت و حتی چهره های ورزشی و سیاسی آذری زبان نیز آن را نفی و رد کردند تا بی ریشگی اقدام آنها بیش از پیش به خوبی نمایان شود زیرا در سراسر آذربایجان کسی با آنها همنوا نبوده و نیست.

آذربایجان همواره مهد دلاورمدانی است که همه بزنگاه های تاریخی همچون دوران دفاع مقدس در کنار دیگر اقوام ایرانی برای حفظ کیان و مرز و بوم خود مجهادت کرده اند و امروز نیز پشتیبان ولایت و سرزمینشان هستند.

https://hoorkhabar.ir/681666کپی شد!
707