۱۰ سال حبس برای جاعل استاندارد

هورنیوز – مرضیه دهدشتی زاده رئیس اداره حقوقی اداره کل استاندارد استان خوزستان گفت: به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران تمامی تولید کنندگان کالای مشمول استاندارد اجباری موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در مواعد مشخص هستند.

او افزود: تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و همچنین بکار بردن این نشان که علامتی دولتی است بر روی کالا بدون اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد جرم بوده و مجازات قانونی خود را در بردارد.

دهدشتی زاده اظهار داشت: طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از یک واحد تولیدی مقادیر قابل توجهی لاستیک با جعل نشان استاندارد بر روی آن‌ها کشف و توقیف گردید که پس از پیگیری اداره حقوقی این اداره کل و سیر مراحل قانونی در مراجع قضایی، مدیرعامل کارخانه به اتهام جعل این نشان دولتی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد و باتوجه به وضع خاص متهم این مجازات بمدت ۳ سال بارعایت شرایط وضوابط قانونی تعین شده درحکم صادره تعلیق گردید.

این مقام مسئول از همشهریان و هم استانی‌های عزیز خواست درصورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۷ با این اداره کل درمیان بگذارند.

https://hoorkhabar.ir/681344کپی شد!
49