خروج بیش از ۱۱۹ هزار زائر از مرزهای خوزستان

هورنیوز – حیدر عباس‌زاده اظهار کرد: خروج زائران به عتبات عالیات برای گردهمایی اربعین حسینی در پنج روز نخست ماه صفر از مرزهای شلمچه و چذابه ۱۱۹ هزار و ۱۳۶ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد ورود زائران به کشور در این مدت زمان ۲۸ هزار و ۵۵۶ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵۸ درصد افزایش داشته است. در مجموع تردد افراد (ورود و خروج) ۱۴۷ هزار و ۶۹۲ هزار نفربوده که در مقایسه با سال قبل ۵۶۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، نیروهای کافی تامین و لایه‌های کنترل جمعیت طراحی شده است. همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا زائران بدون هیچ گونه مشکلی ضمن پذیرایی در مواکب، راهی عتبات عالیات شوند.

عباس‌زاده عنوان کرد: توصیه و تاکید پلیس به زائرانی که با خودروی شخصی به مرزها مراجعه می‌کنند این است که ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، خودروهای خود را در مکان‌های معین شده پارک کنند.

عباس‌زاده با اشاره اینکه خادم زائر حسینی بودن یک افتخار است و نیروی انتظامی به این خادم بودن افتخار می‌کند، تصریح کرد: پیام اربعین حسینی فضیلت و رحمت خداوند برای بشریت و مسلمانان است و هر چه با عظمت‌تر برگزار شود، موجب پیوند ملت‌ها و دل‌ها خواهد شد.

منبع: ایسنا

https://hoorkhabar.ir/681207کپی شد!
57