سازمان برنامه بودجه یا خیلی بی حال است یا خیلی سختگیر/ پیمانکاران سرمایه های اجتماعی هستند/ روحیه کار جمعی وجود ندارند

 به گزارش هورنیوز – در این دیدار که روز چهارشنبه ۹ مرداد در استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی پس از طرح مشکلات مختلف از سوی پیمانکاران، گفت: برای حل برخی از مشکلات پیمانکاران باید در سطوح ملی پیگیری کرد و بخشی دیگر مواردی نیز هستند که در سطح استان قابل پیگیری و حل هستند.

سازمان مدیریت خوزستان یا تنبل است یا بی حال

وی در پاسخ به یکی از موارد طرح شده در این جلسه در مورد رتبه بندی شرکت ها، بیان کرد: شنیده شده که عده ای برای دریافت رتبه به استان هایی مانند کهگلویه یا تهران مراجعه می کنند زیرا این کار در آنجا زودتر انجام می شود که این موضع خیلی بد است.

استاندار خوزستان افزود: یا سازمان برنامه بودجه با این مسئله بی حال و تنبل برخورد می کند و یا اینکه قصد دارد سخت گیری کند تا اصطلاحا “مو را از ماست” بیرون بکشد و همین امر منجر به طولانی شدن دریافت رتبه می شود.

شریعتی بیان کرد: البته سخت گیری حسن هایی دارد اما در کشوری که محل رقابت است و همه شرکت های خصوصی می خواهند با شرکت های هم تراز خود در استان های دیگر رقابت کنند، سختگیری باعث می شود گوی رقابت را از دست بدهند پس بهتر از است همانگونه که استان های دیگر عمل می کنند ما نیز عمل کنیم.

وی تاکید کرد: بهتر است برای مراحل رتبه بندی زمان تعریف شود تا این کار در یک زمان مشخص به سرانجام برسد نه اینکه هیچ پاسخگو نباشیم و هر کاری که دلمان خواست انجام دهیم درست نیست.

استاندار خوزستان درباره مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی گفت: با توجه به اینکه رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به زودی به خوزستان سفر می کند مشکلات مالیاتی را در جلسه ای مطرح با ایشان مطرح می شود و همچنین مشکلات حوزه تامین اجتماعی منیز پس از سفر مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان بررسی می نماییم.

پیمانکاران؛ سرمایه های اجتماعی

غلامرضا شریعتی پیمانکاران را سرمایه های اجتماعی خواند و گفت: همیشه تاکید کرده ام که پیمانکاران سرمایه های اجتماعی یک استان هستند و اگر این پیمانکار ورشکست شود و شکست بخورد یعنی سرمایه این استان از بین رفته است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: باید حفره چشم ما بازتر شود و ظرفیت دیدن داشته باشیم ما باید ظرفیت دیدن سود دیگران را دیده باشیم و به خود نگوییم فلان شخص در یک پروژه کلی سود خواهد کرد. باید این نگاه حاکم شود و این کار نیز به تدریج بوجود می آید.

پیمانکاران روحیه کار جمعی ندارند

شریعتی در بخش دیگری از این صحبت های خود با انتقاد از نبود روحیه کار جمعی در بین پیمانکاران، گفت: همه ما باید روحیه کار جمعی یاد بگیریم چرا که این کار باعث رشدو بزرگتر شدن ما می شود. در حال حاضر در همه جای دنیا به سمت کنسرسیوم و ایجاد شرکت های چندملیتی پیش می روند اما پیمانکاران ما حاضر نیستند باهم کار کنند.

وی گفت: به نظر می رسد باید پیمانکاران وادار کرد به سمت ایجاد کنسرسیوم پیش بروند چرا که به اختیار خود این کار را انجام نمی دهند.

کیماس نوروزی پور

https://hoorkhabar.ir/680747کپی شد!
168