ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کمک سیل‌زدگان خوزستان شتافت

هورنیوز – محمد مخبر دزفولی پس از بازدید روز پنجشنبه خود از مناطق سیل‌زده خوزستان و صحبت با مردم این مناطق افزود: ۱۴۰ هزار خانه روستایی خوزستان توسط بیمه طرف قراردادِ بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درگذشته بیمه شده و تا سقف ۳۵۰ میلیون ریال به خانه‌های آسیب ‌دیده از طرف بیمه خسارت پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه قرارگاه «خدمت‌رسانی به مردم در شرایط بحران» در شمال و جنوب خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه‌اندازی شده، گفت: این ‌قرارگاه‌ها تاکنون اقدام به توزیع اقلام ضروری مورد نیاز مردم سیل‌زده کرده‌اند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اعلام این خبر که دستور تهیه علوفه به میزان یک هزار تن برای دام‌های مردم مناطق سیل‌زده در الهایی، شعیبیه و کارون را صادر کرده افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکنون ۱۱۴دستگاه ماشین‌آلات از قبیل کمپرسی، لودر، بیل مکانیکی و قایق نیز برای کمک به مردم سیل‌زده در این مدت به کار گرفته است.

مخبر گفت: بنیاد اجتماعی احسانِ برکت ستاد اجرایی فرمان امام‌ (ره) هم اقدام به ارسال ۲ واحد درمانی سیار در قالب کاروان های سلامت احسان به مناطق سیل‌زده کرده که تاکنون هفت هزار نفر از مردم خوزستان را درمان و ده ها قلم دارو را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده است.

بارندگی های شدید در مناطق بالادست حوضه های کارون، دز و کرخه در ۲ هفته اخیر سبب آبگرفتگی روستاهای و شهرهای حاشیه این رودخانه ها در شهرستان های دشت آزادگان، دزفول ، شوش، حمیدیه، شوشتر، اهواز و کارون شده است.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/679347کپی شد!
52