شهردار اهواز: شرکت برق منطقه ای خوزستان هزار هکتار از توسعه کمربند سبز اهواز را عهده دار شود

هورنیوز – در آیین کاشت نهال لاله های برق ( یادمان چهل شهید والامقام شرکت برق منطقه ای خوزستان) که با حضور کتانباف شهردار اهواز و دشت بزرگ مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان و تنی چند از فعالین محیط زیست برگزار شد، شهردار اهواز با گرامیداشت دهه فجر و ایام فاطمیه، یاد و خاطره معمار نظام جمهوری اسلامی و شهدا را گرامی داشت و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون مجاهدت های شهدا در مقاطع مختلف از جمله شهدای صنعت برق خوزستان است.

سپس شهردار اهواز با اشاره به تاریخچه شکل گیری کمربند سبز اهواز ادامه داد: زمینی که در آن واقع هستیم، بخشی از کمربند سبز اهواز است. پروژه ی بزرگ و حیاتی به طول ۷۲ کیلومتر و عرض ۵۰۰ متر از طرفین جاده که از سمت پلیس راه اندیمشک به سمت مسیر حمیدیه منتهی می شود. این کار باید در دهه ۷۰ در بازه زمانی ۳-۴ سال انجام می شد.

کتانباف افزود:  طبق قانون ارگان های دولتی مکلف به ایجاد این کمربند سبز بوده و شهرداری موظف به نگهداری آن است. اما نظر به اهمیت موضوع و نیاز شدید شهر و اهتمامی که به مقوله محیط زیست داشتیم، در دوره قبلی مسئولیتم در شهرداری اهواز در سالهای ۹۰ تا ۹۲ حدود ۱۲۰۰ هکتار از این پروژه در این نقطه ایجاد شد که بخش مهمی از آن باقی مانده و به ثمر نشسته است. حتی در مقطعی به مساحت ۱۴۰ هکتار درختانی به ارتفاع ۵ متر هم وجود دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون شهرداری اهواز ماهیانه یک میلیارد تومان و سالیانه ۱۲ میلیارد تومان صرف نگهداشت از این وضعیت موجود کمربند سبز می کند.

کتانباف ضمن تشکر از خدمات این شرکت در خوزستان و اهواز درخواست کرد: به حرمت همین شهدای گرانقدری که ما را امروز در کنار هم قرار داده اند از مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه ای در خواست می کنم کاشت و نگهداری هزار هکتار از کمربند سبز را در امتداد همین مسیری که امروز به یاد ۴۰ شهید گرانقدر مجموعه برق خوزستان است  به عهده بگیرند.

شهردار اهواز افزود: هزینه این پروژه ،سهم اندکی از سرمایه گذاری های دولت در صنعت برق خوزستان است و این نقطه عطفی در خدمات شرکت توزیع برق خوزستان محسوب خواهد شد و در نهایت رضایتمندی شهروندان را ایجاد می کند.

 وی اظهار امیدواری کرد: در هفته درختکاری، امسال عملیات ۲۰۰ هکتار از این مجموعه آغاز شود.

منصور کتانباف با بیان اینکه برنامه توسعه کمربند سبز در دستور کار شهرداری اهواز است و به زودی آغاز می شود، اظهار کرد: هر کدام از ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی علاوه بر تکالیف قانونی، مسئولیت های اجتماعی را نیز به عهده دارند. یکی از این مسئولیت ها، توجه به محیط زیست است. در شورای اداری استانداری حدود ۷۰-۸۰ ارگان هستند، اگر هر کدام از این دستگاهها به مسئولیت های اجتماعی و قانونی خود عمل کنند، در یک بازه زمانی ۳-۴ ساله کمربند سبز اهواز تکمیل می شود.

این مقام مسئول  به دیگر مزایای پروژه کمربند سبز اهواز اشاره و اذعان کرد: در همین فضای موجود کمربند سبز اگر ما در سال ۹۰ این درختان را نکاشته بودیم به سکونت گاههای غیر رسمی تبدیل می شد، پدیده ای  با داشتن عوارض و آسیب های متعدد که هم اکنون بسیاری از ارگانها را درگیر خود ساخته است.

وی گفت: در صورت تکمیل کمربند سبز اهواز، علاوه بر مزایای محیط زیستی، این فضا بستر مناسبی برای ایجاد تفرجگاهها و تولید شغل و ثروت برای مردم اهواز می شود.

در این مراسم همچنین دشت بزرگ مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان با گرامیداشت دهه فجر و ایام فاطمیه یاد و خاطره همه شهدا بویژه شهدای مجموعه برق در سخنانی دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه صنعت برق در خوزستان تشریح کرد

https://hoorkhabar.ir/678501کپی شد!
38