نقاط خطرآفرین سواحل رودخانه‌های خوزستان شناسایی و ساماندهی شود

هورنیوز – علی‌حسین حسین‌زاده در جلسه‌ بررسی وضعیت سیل در استان خوزستان که در سالن مانیتورینگ مدیریت بحران خوزستان برگزار شد، با اشاره به نقش اثرگذار مردم در فعالیت‌های مدیران دولتی، اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات توسط مردم تنها باحضور مردم امکان‌پذیر است.

وی به مشکلات اخیر استان خوزستان به دلیل جاری شدن سیل اشاره و بیان کرد: در این وضعیت مدیران دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید حامی مردم باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به ضرورت بررسی و تحلیل صحیح وضعیت در حالت سیل، عنوان کرد: مسئولان سازمان آب و برق برای اقدامات خود نگاه دوراندیشی داشته باشند و نقاط خطرآفرین سواحل رودخانه‌های استان را شناسایی و نسبت به ساماندهی آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت لایروبی رودخانه‌ها و رسیدگی به وضعیت زهکش‌های مناطق کشاورزی خوزستان، خاطرنشان کرد: در این راستا نیاز است که دورنمای چند ساله مشخص و میزان اعتبار و زمان مورد نیاز نیز لحاظ شود.

حسین‌زاده، فرمانداران را متصدی ساماندهی منطقه‌ای در استان خوزستان برشمرد و ادامه داد: باوجود امکانات کم موجود برای فرماندران اما باید برای کنترل وضعیت بحرانی خود را آماده کنند.

همچنین، کیامرث حاجی زاده با اشاره به بی‌سابقه بودن بارش‌های اخیر در استان خوزستان، اظهار داشت: مدیریت این حجم از بارندگی ناشی از آمادگی از پیش ایجاد شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۳۵ جلسه در ستاد بحران استانداری خوزستان و چندین جلسه دیگر به صورت شهرستانی، ادامه داد:‌ مدیریت اوضاع در شرایط بحرانی نظیر سیل تنها مسئولیت ستاد بحران است اما در بارندگی اخیر کارهای اجرایی نیز انجام داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان به نقش مؤثر مردم در مهار سیل و بارندگی اخیر اشاره و ادامه داد: پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی دستگاه‌ها باتوجه به قانون سازمان مدیریت بحران کشور باید در زمینه اجرایی شدن مصوبات شورای صرف شود.

وی با ابراز خرسندی از عدم تکرار سیل سال ۹۵ باتوجه به هم‌اندیشی و مدیریت در میدان دستگاه‌ها، عنوان کرد: اگر همچنان مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان خوزستان در میدان حاضر باشند، دیگر شاهد تکرار آن نخواهیم بود.

حاجی‌زاده با اشاره به غنای مالی استان خوزستان و عدم انتظار برای رسیدن اعتبارات، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های استان خوزستان پیگیر دریافت اعتبارات باشند و چشم انتظار رسیدن بودجه نباشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: مسئول کارگره مقابله با سیلاب در سطح کشور برعهده وزارت نیرو و در سطح استان‌ها نیز برعهده سازمان آب و برق است.

تسنیم

https://hoorkhabar.ir/678361کپی شد!
57