تنوع رسانه های مختلف امتیاز ویژه استان است

هورنیوز – سعید رضوانی در جلسه هم اندیشی تخصصی هنر و رسانه که امروز دوشنبه ۸ بهمن ماه، در محل استانداری خوزستان برگزار شد؛ با اشاره به ایام الله دهه فجر اظهار کرد: نکته مهمی که انقلاب اسلامی ما را از سایر انقلاب های جهان متمایز می کند؛ تفاوت در ماهیت انقلاب است.

وی افزود: انقلاب هایی که در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای آمریکایی لاتین رخ داده؛ بیشتر کودتاهایی با منشاء ساختارهای سیاسی و نظامی بوده که دخالت دست های بیگانگان در تحولات سیاسی و اجتماعی آنها کاملا آشکار است.اما انقلاب اسلامی ایران یک ماهیت کاملا فرهنگی، مذهبی و ملی دارد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان ادامه داد: حتی در تاریخ معاصر ایران و در کودتای ۲۸ مرداد، ریشه خارجی و نظامی پر رنگ است. اما انقلاب اسلامی ایران یک ماهیت کاملا فرهنگی، مذهبی و ملی دارد.

رضوانی با بیان اینکه شروع انقلاب اسلامی ایران از ساختارهای فرهنگی و هنری بوده؛ اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک تفاوت اساسی، ساختاری و ماهیتی با سایر انقلاب ها دارد و آن را متمایز می کند؛ که همین فرهنگی و مردمی بودن آن است.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد نوع متعالی هنر متعهد و ارزشی هستیم؛ ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنر و فرهنگ در انقلاب اسلامی تحت نظر قرار گرفت و با پرهیز از ساختارها و اشکال ابزاری، هنر متعالی تقویت شد.

رضوانی بیان کرد: مقوله فرهنگ و هنر در سالهای گذشته یکی از بنیان های بسیار قوی انقلاب اسلامی ایران بوده است. از دیگر سو استان خوزستان نیز از دیرباز جایگاه و پایگاه هنر بوده و اصحاب فرهنگ و هنر در خوزستان منزلت و قرب واقعی داشتند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان گفت: ساختار تاریخی و فرهنگی استان خوزستان و بافت اقلیمی و قومیتی آن، هنر و فرهنگ را در این استان نهادینه کرده و به عنوان یکی از اجزای زندگی مردم خوزستان از رشته کوه های زاگرس گرفته تا تالاب ها و حتی نقاط مرزی استان، نقش بسیار پر رنگی دارد.

وی با بیان اینکه همزیستی با هنر و فرهنگ در زندگی مردم استان خوزستان کاملا مشهود است؛ اظهار کرد: صنایع دستی هنرمندانه مردم که بدون آموزش رسمی و به صورت سنتی انجام می دهند؛ گواه این مدعا است.

رضوانی با اشاره به ارتباط رسانه و فرهنگ و هنر، خاطر نشان‌کرد: تنوع رسانه های مختلف امتیاز ویژه استان است که باعث شده در حوزه رسانه ای، برتر باشد. طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خوزستان دومین استان کشور، از نظر کمی و کیفی در حوزه رسانه است.

وی افزود: علاوه بر این وجود ۲ مرکز صدا و سیما و سه مرکز رادیویی در استان، باعث تمایز خوزستان در حوزه رسانه ای شده است.

وی با بیان اینکه هر وسیله ای می تواند یک رسانه باشد؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اصحاب رسانه در استان هنرمند هستند؛ و علاقه هنرمندان به حوزه اطلاع رسامی و رسانی، ارتباط هنر و رسانه یک ارتباط دو سویه است. یک تابلو نقاشی یا یک کاریکاتور می تواند دنیایی را تغییر داده و حرکت عظیم اجتماعی ایجاد کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان گفت: به همین خاطر این سلسله نشست ها را برنامه ریزی کردیم تا به عنوان سرآغازی برای نشست های آتی فرهن و هنر و رسانه باشد. تلفیق بین هنر و رسانه نیاز امروز جامعه ما است. هنر می تواند از لحاظ بصری و شنیداری به رسانه کمک کند و رسانه نیز بستر خوبی برای معرفی هنرمندان استان به سایر نقاط کشور و حتی جهان، فراهم می کند.

https://hoorkhabar.ir/678276کپی شد!
132