شهردار اهواز: با همکاری راه آهن چهار پروژه شهری نهایی شد

هورنیوز – در این جلسه که با حضور کتانباف شهردار اهواز، رسولی عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب و لویمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهر داری تشکیل شد، کتانباف گفت: با صدور مجوز از سوی راه آهن کشور، به زودی عملیات اجرایی پروژه های تقاطع غیرهمسطح سپنتا و ۱۸ متری چهارم کیان آباد، احداث ١٣ دستگاه ریل باس و تعریض و توسعه خیابان امام شرقی(ره) از محدوده ایستگاه راه آهن کارون تا خیابان شهید رستگاری مطابق طرح‌های مصوب آغاز می شود.

شهردار اهواز در خصوص احداث ۱۳ ایستگاه ریل باس گفت: بر اساس توافق انجام شده، فعلاً ایستگاه های مکانیزه با دارا بودن امکانات رفاهی اولیه نظیر وسایل سرمایشی و گرمایشی و … در محل های مورد نظر احداث و به تدریج سازه های دائمی طبق استانداردهای راه آهن احداث می شود.

وی افتتاح خطوط ریل باس را زمینه‌ساز تحولی بزرگ در حمل و نقل شهری دانست و بر ضرورت اطلاع رسانی هرچه بیشتر برای تشویق مردم به استفاده از ریل باس تاکید کرد.

منصور کتانباف همچنین از همکاری و تلاش های مجموعه راه‌آهن جنوب و کشور به ویژه رسولی عضو هیئت مدیره راه‌آهن و درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه عضو هیئت مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی نیز با بیان رویکردهای اخیر این سازمان اذعان کرد: در دوره اخیر رویکرد بسیار موثری در مجموعه راه آهن در سطح کشور به وجود آمده که نوید تحولات بزرگی را در صنعت حمل و نقل کشور می دهد.

سعید رسولی ادامه داد: در این رویکرد خدمات رسانی راه آهن صرفاً به مسافربری بین شهری محدود نمی‌شود ،بلکه خطوط راه آهن در خدمت رفاه شهروندان در داخل شهرها، رونق صنعت، اشتغال‌زایی گسترش توریسم و … خواهد بود.

وی خوزستان را یکی از استان‌های هدف در رویکرد جدید راه‌آهن خواند و گفت: هم اکنون طرح های بزرگی در استان خوزستان تعریف شده که شامل اتصال شلمچه به بصره، TOD ایستگاه اهواز ( TOD به معنای توسعه بر مبنای حمل و نقل همگانی) که شامل چند پروژه می‌شود، اتصال مسجدسلیمان به اهواز، اتصال سربندر به خرمشهر و … هستند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها گشایش در استان خوزستان و کشور پدید می‌آید.

سعید رسولی به وضعیت کشور در حال حاضر پرداخت و گفت: هم اکنون ما در حال جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم و بر این اساس باید هر دستگاهی تمام ظرفیت‌های خود را برای حل مشکلات کشور پای کار بیاورد و راه آهن جمهوری اسلامی نیز بر این اساس آماده همکاری است.

وی در پایان با تشکر از همراهی شهردار اهواز اظهار کرد: با توجه به اهتمام ویژه کتانباف به اهمیت خطوط ریلی در رونق و توسعه کلانشهر اهواز، اهواز نخستین شهر ایران در زمینه استفاده از ریل باس بود و امیدوارم با همکاری شهرداری و راه آهن جنوب و تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر شاهد استقبال مردم اهواز از ریل باس باشیم.

https://hoorkhabar.ir/677409کپی شد!
16