بانک‌ها برای تخریب نمایندگان به‌کانال‌های تلگرامی پول می‌دهند

هورنیوز – بعد از ماجرای نماینده سراوان در گمرک، چند روزی است که کلیپ‌های متعددی از جمعی دیگر از نمایندگان در گوشه و کنار کشور که برخورد نامناسبی با مردم در حوزه‌های انتخابیه‌شان دارند مورد توجه اذهان عمومی قرار گرفته است.

از حمله لفظی معصومه آقاپور، نماینده شبستر به مردمی که در رای گیری‌ها مشارکت نداشتند تا ماجرای مشاجره هدایت‌الله خادمی با یکی از مراجعان حضوری‌اش و کلیپ‌های ولی ملکی نماینده مشکین‌شهر و محمد حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا در برخورد زننده با مردم، همگی سبب شده تا بحث برخورد نمایندگان با مردم به موضوع مورد توجه اذهان عمومی بدل شود و این توقع در جامعه ایجاد شود که چنین برخوردی نباید در مجلس بی‌پاسخ بماند و خود مجلس باید به داستان نمایندگان مذکور ورود کند. در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس از خادمی نماینده ایذه و باغملک که کلیپ درگیری‌اش با فردی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود علت را جویا شدیم. او بروز چنین اتفاقاتی را حاصل خشم ایجاد شده در جامعه به‌دلیل عدم‌تحقق وعده‌‌های مسئولان می‌داند. او می‌گوید: جمعی برای عصبانی‌کردن نمایندگان برنامه‌ریزی می‌کنند و در مورد مشخص او برای تهیه آن کلیپ ۵۰۰میلیون پول پرداخت شده است.مشروح این گفت‌وگو با خادمی به شرح زیر است:

 فکر می‌کنید چرا جنس برخورد نمایندگان با مردم به این سطح نامتعارف کشیده شده که نمایندگان با موکلانشان با پرخاش صحبت می‌کنند؟

ببینید ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ۷درصد منابع طبیعی را در اختیار دارد اما اکثر مردم ما با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند و مضاف بر این مشکل اساسی، جوانان‌مان به‌ویژه متولدین دهه‌۶۰ از معضل بیکاری رنج می‌برند. در کنار مستمر بودن این دو مشکل در سال‌های اخیر ما مسئولان وعده‌هایی برای رفع و بهتر‌شدن سطح و سبک زندگی مردم داده‌ایم؛ وعده‌هایی که عدم‌احقاق آنها برای مسئولان ازجمله من نماینده هم سبب ناراحتی است.به رغم این وعده‌ها اما فقر و فساد اقتصادی بیش از پیش ظهور و بروز یافته است. همه اینها در کنار هم سبب شده است که ما به یک جامعه خشن تبدیل شویم و به یکدیگر پرخاش کنیم. شما می‌بینید در سطح شهر دو راننده با هم دعوا می‌کنند و کمتر پیش می‌آید خشم‌شان را فرو بخورند. بیرون می‌آیند و بروز خشم‌شان را با درگیری فیزیکی ادامه می‌دهند.

 شاید درگیری دو راننده برای مردم طبیعی باشد اما اصطکاک میان نماینده مردم با مردم برای اذهان عمومی مطلوب نیست و حاصلی جز خدشه‌دار کردن اعتماد عمومی ندارد؟

ببینید، وقتی نماینده شهری کوچک  باشید مسئول همه امور مردم آن شهر می‌شوید.خب نماینده هم یک انسان است و ظرفیتش مانند همه انسان‌هاست.گاهی دیده می‌شود فرد یا افرادی از سوی رقیب انتخاباتی نماینده در شهرها عمدا می‌آیند تا برای نماینده دردسر ایجاد کنند. در شهر‌های کوچک داشته‌ایم که نماینده در جمعی صحبت می‌کند در حالی که فرد یا جمعی از سوی رقبای نماینده شارژ می‌شوند تا برای نماینده دردسر ایجاد کنند و او را زیر سؤال ببرند. در این جمع‌ها برخورد‌ها متفاوت است؛ گاهی برنامه در حال برگزاری را به‌هم می‌زنند، گاهی نماینده را در جمع مردم حامی‌اش مورد تهمت قرار می‌دهند تا او را تضعیف کنند و… به‌نظر شما وقتی یک نماینده مورد تهمت قرار می‌گیرد چه باید بکند؟

 در کلیپی که از شما در فضای مجازی دست به‌دست می‌شود شما مشخصا یکی از مراجعان را عقب مانده خطاب می‌کنید و توهین یا ناسزایی علیه شما به گوش نمی‌رسد!

کلیپ ۴۵دقیقه است اما ۴۵ثانیه آن را منتشر کردند، در این کلیپی که از من در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، ۴۵دقیقه مرا مورد تهمت و فحش قرار داده‌اند، در این مورد مشخص که درمورد من منتشر شده است، نیروهای انتظامی هم حضور دارند و فحاشی و تهمت آن فرد را می‌شنوند اما کاری ندارند، آنها عزم‌شان این بود که طوری صحنه‌سازی‌ کنند که بگویند ما به نماینده فحش دادیم و نماینده فرار کرد.

محل این اتفاق کجاست ؟

در دهدز خوزستان است و بعد از جلسه‌ای است که من با فرمانداری داشتم. وقتی از جلسه خارج شدم  مورد هدف آنها قرار گرفتم. آن آقا مدام داشت مرا مورد توهین قرار می‌داد. از اینجا شروع کرد که چرا وزرا را مکررا مورد سؤال قرار می‌دهی و چرا از دولت انتقاد می‌کنی‌؟من هم گفتم من نماینده‌ام و سؤال و انتقاد از دولت را در راستای وظایفم انجام می‌دهم، در نهایت بعد از ۴۵دقیقه توهین و فحاشی که سعی داشت مرا از صحنه‌سازی‌ای‌ که ایجاد کرده بود فراری دهد خطاب به من گفت که فکر می‌کنی ما مردم عقب مانده هستیم که حرف‌های تو را باور کنیم ؟ من هم جواب دادم مردم که نه ولی خودت شاید!

 چرا باید شما را مورد هدف حملات‌شان قرار دهند؟

در دهدز برخی قاچاقچی آثار باستانی هستند و من بر سر پیگیری تخلفات این حوزه خیلی حساس هستم.

فکر نمی‌کنید، اگر سکوت می‌کردید یا جواب مناسب‌تری می‌دادید بهتر بود و ‌شأن نمایندگی و مجلس بیشتر رعایت می‌شد؟

باید در آن شرایط باشید و فضا را لمس کنید، از دور نمی‌شود در مورد این موضوعات نظر داد، شما ببینید اگر با مسئولان اجرایی که مسئول امور اجرایی و گلایه‌های مردم هستند چنین برخوردی شود آنها چه واکنشی نشان می‌دهند؟ الان چرا کسانی که بر سر بالا بردن نارضایتی عمومی در کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مجلس را هدف قرار داده‌اند؟ چون نمایندگان بی‌واسطه با مردم در ارتباط هستند. من شنیده‌ام همین کسی که کلیپ را از من تهیه کرده ۵۰۰میلیون تومان گرفته است.

این ۵۰۰میلیون تومان را چه‌کسی به این فرد داده است؟

صحبت‌هایی هست که می‌گویند کانال‌هایی که حواشی مجلس را می‌زنند مدام تبلیغات برخی بانک‌ها را روی خروجی‌شان می‌گذارند، من شنیده‌ام که برخی بانک‌ها برای زدن نمایندگان به برخی از این کانال‌ها پول می‌دهند تا ‌شأن نمایندگان را نزد افکار عمومی خراب کنند.

میزان محبوبیت شما در حوزه انتخابیه‌‌تان نسبت به سال ۹۲چگونه است ؟

من فکر می‌کنم محبوبیتم در حوزه انتخابیه‌ام نسبت به سال ۹۲ که برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مردم رأی گرفتم بیشتر شده است، شاید باورتان نشود که مردم حوزه‌های انتخابیه من اصلا انتشار چنین کلیپ‌هایی برایشان مهم نیست چون هم من را می‌شناسند و هم افرادی را که چنین حاشیه‌هایی را می‌سازند به‌خوبی می‌شناسند. من از قریب به ۹۰۰ روزی که از نمایندگی‌ام در مجلس می‌گذرد بیشتر از ۵۰۰ روزش را در حوزه انتخابیه‌ام بوده‌ام و به مشکلات مردم رسیدگی کرده‌ام.

فرزانه آیینی/همشهری

https://hoorkhabar.ir/677287کپی شد!
62